• Anonym (221711)

40år och IVF

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-26 22:40:28 följande:
    Fortsatt blöda så helt säker att det är mensen. Ska väl testa en gång till på testdagen enligt Klinikens efterfrågan men jag har slutat tjuvtesta nu efter flertalet negativa.  :( 
    blir till att börja om från början med mitt sista ivt försök.. 
    Åh nej vad tråkigt❤️ blöder du fortfarande? Var de mens?
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-30 19:14:20 följande:
    4 dagar, så som sedvanlig mens. :( 
    Usch vad tråkigt, skickar en massa styrkekramar till dig 🙁❤️

Jag har ingen aning om när jag ska få mens. Gjorde de långa protokollet den här gången och enligt min app så skulle jag haft mens den 23/1 alltså två dagar innan insättning. Så jag väntar bara på att testdagen ska komma. Vågar inte tjuvtesta för jag vill verkligen inte bli besviken ☹️
  • Anonym (221711)

Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett Plus på stickan ☹️

Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången. 

• Anonym (221711)

Tjejer är någon av er med i gruppen IVF Sverige på facebook?🥰

• Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-01 19:25:30 följande:
    Nej tyvärr inte, är för angelägen om att kunna vara anonym. 
    Nervernautanpå skrev 2025-02-01 21:29:21 följande:
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-01 19:25:30 följande:
    Nej tyvärr inte, är för angelägen om att kunna vara anonym. 

Samma här tyvärr.

okej jag förstår🥰  

Gick med i gruppen igår och läste lite. Tydligen så kan man ha en bakterie i kroppen som heter Ureaplasma som gör de svårt för ägget att fästa. Hade faktiskt ingen aning om de om jag ska vara helt ärlig. Funderar på om jag kanske borde beställa ett sånt test. 
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-02-02 10:54:12 följande:

Liten uppdatering från mig. Av mina fyra befruktade ägg utvecklades ett till blastocyststadiet och är nu återfört. Är på rd 5. Kliniken var inte intresserade att ändra något inför detta försök så jag prövar några saker på egen hand. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda denna gång iaf.

Försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom och försöker sysselsätta mig med annat för att inte tänka på om det lyckats eller ej hela tiden. Har även gett mig själv google förbud, men dock brutit det några gånger redan😅 

Åh vad roligt att du fick en blasto. Jag håller tummarna att ägget fäster och att du får Plus på stickan❤️
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-02-03 17:55:43 följande:

Vilken resa det här är, både för egen del och att följa era toppar och dalar här. Önskar så innerligt att det inte behövde vara så svårt att få till en liten bebis när den är så otroligt efterlängtad, allt vi tar oss igenom på vägen och allt hopp och besvikelser på vägen...

Jag är lite osäker på hur jag ska gå vidare. Jag har två frysta blastocyster och står inför valet att sätta in båda samtidigt om allt ser bra ut om ca 1,5 veckor då. Eller spara en ifall det inte tar sig och då ha en sista chans månaden efter. Hur skulle ni välja? Det finns ju såklart inte heller någon garanti för att de klarar upptining men det orkar jag knappt ens tänka på 🙈

Jag hade valt att sätta in båda samtidigt🥰 Jag frågade min läkare om jag fick göra de men han sa nej☹️
  • Anonym (221711)

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

• Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-08 07:41:48 följande:
    Stort grattis! heja dig! vi håller självklart tummarna för dig. 
    Eulalia84 skrev 2025-02-08 09:17:34 följande:
    Åh stort grattis!❤️ 
    Livshopp2025 skrev 2025-02-08 09:54:33 följande:
    Åh vad roligt, stort grattis och lycka till med allt!! 🥰

Tack så jätte mycket ❤️ 🥰

• Anonym (221711)
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-08 17:11:13 följande:
    Grattis 🥳🥳
    Tack så jätte mycket🥰
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-02-09 09:08:47 följande:

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

Nej vad roligt, stort grattis🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen❤️
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-02-13 14:03:26 följande:

Idag har jag varit på kliniken för återföring av blastocyst ❤️ Åh vad jag hoppas att den här vill fastna och växa till en frisk och stark bebis!
    Förra gången kände jag i princip ingenting när de satte in blastocysten, idag gjorde det lite ont. Det stack till flera gånger på vägen in och även nu efteråt känns det. 100% hanterbart, ingen smärta utan mer att det känns bara, nojar dock över att det inte borde kännas... Men kan det påverka utfallet att det blev såhär idag tro?

Håller tummarna att du får Plus på stickan. 

När är testdagen? 
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-02-13 19:47:10 följande:
    Tack snälla 🥰
    Testdag 25/2
    Väntan är jobbig så försök hålla dig sysselsatt☺️  

Håller tummarna hårt för dig🥰❤️
  • Anonym (221711)
    Amamma40 skrev 2025-02-15 09:49:48 följande:

Hej allihopa!

Jag är 40 år och är på vårt andra försök nu
    Jag är på ruvardag 12 med ett 3-dagars embryo. Och min testdag är 19/2
    Min mens skulle ha kommit 2 dagar sedan men små märkbara blödningar i 3 dagar. Det är små spricka på trosskydd och ibland på papper. 
    Allt jag har känns har varit mensvärk, trötthet och humörsvängningar, eventuellt lite lätt illamående som jag fick igår. 

Någon som känt eller varit med om liknande? Vill verkligen inte hoppas eftersom jag tror det är kört men hoppet finns där ändå. 
    Hej hej, 

Jag fick bruna spottings några dagar innan bim så jag trodde att det var kört för mig. Men på testdagen så fick jag Plus🥰
  • Anonym (221711)
    Amamma40 skrev 2025-02-16 09:53:39 följande:
    Vad är bim? Jag fick det dagen efter jag skulle fått mens och fortsätter. Fortfarande väldigt lite jämfört men första gången där det blev mer efter varje dag. 

Åh hoppas på det också. 
    Bim är den dagen du skulle ha fått din mens. 

Håller tummarna att du får ett Plus på testdagen🥰
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-20 15:10:57 följande:

Då har jag fått återfört en blastocyst idag. Hoppas sååååå att den växer sig fast. Längtan är nästan övermäktig. Den här gången kommer jag inte ta cyclogest som jag gjorde förra gången. Vi testar att kroppen får sköta processen själv den här gången. Testdag 5/3.

Håller tummarna för dig🥰
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-11 19:11:30 följande:

Då börjar det närma sig igen att fundera på att tjuvtesta. Kommer aldrig kunna hålla mig och går och räknar ned till ruvardag 11-12 då jag funderar på tjuvtesta? nöjd med mig själv för varje dag jag inte testar. 

När är testdagen?🥰
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-14 06:03:31 följande:

Nervernautanpå skrev 2025-03-13 18:18:21 följande:
    Håller tummarna för dig! ❤️
    Tack 🥰21/3

känns dock som sedvanlig mensvärk just nu vilket gör att jag tappar hopp. Får se om jag tjuvtester i helgden. söndag är ruvardag 13?. 

Jag hade också mensvärk och jag fick bruna spottings en vecka innan testdagen så jag trodde att det var kört för mig. Fick ett starkt Plus på testdagen. Hoppas verkligen att du också får ett starkt Plus

Håller tummarna hårt för dig🥰
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2025-04-08 21:51:01 följande:
    Ärligt talat så vet jag inte riktigt. Jag är tom. Besviken. Lite arg. Som du säger, en sorg över någon som aldrig funnits. Skumt. Men samtidigt är jag van. Vi har försökt i 12 år drygt, till och från. Det kanske inte var menat för oss, men vad är då meningen?
    Jag har en blastocyst kvar i frysen. Känner inte särskilt mycket hopp, för jag antar att dom sparar den dom tror minst på till sist. Men kommer nog försöka köra på den här gången direkt ändå. Finns ingen anledning att dra ut på processen. Det kan ju gå, även om chansen är minimal.
    Försökte i 13 år innan jag fick ett Plus
    Ge inte upp❤️  

Svar på tråden 40år och IVF