• Anonym (Jag)

En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.

Anonym (Hur går man vidare?) skrev 2024-10-11 13:55:48 följande:
    Katastrof är det väl inte. Men vi har ju kommit varandra så nära. Han är en fin mmänniska med ett fint hjärta och jag vill jätte gärna ha honom i mitt liv. Oavsett om det är som vän eller pojkvän.

Jag har gått DBT i två år som avslutades förra året. Jag vet vilka färdigheter jag ska använda mig utav när jag hamnar i såna här situationer (vilket jag har gjort innan) men jag låter de jobbiga känslorna styra. Jag känner inte igen mig själv och undrar efteråt varför jag gjorde så.

Jag har också borderline fast jag är nog ganska mycket äldre än du. Det värsta jag har gjort nånsin är nog när jag ljög för min sons pappa under ett bråk om att jag hade fått missfall sent i graviditeten , jag var fortfarande gravid och vi är fortfarande tillsammans och väntar ett till barn men det var riktigt hemskt gjort av mig även om han hade sagt hemska saker innan..  så jag vet att man kan göra saker utan att tänka.

Kvinnan har definitivt gjort fel, det är inte ok att göra något sånt med nån som sover och det är absolut ett övergrepp. Du har också gjort fel , vet ju inte allt du skrev men det är såklart inte ok. Du vet ju iallafall det och ångrar dig. Det bästa du kan göra är kanske att släppa honom , lära dig av dina misstag och försöka träffa nån annan. Vet att det är svårt men tror det skulle bli bättre. Annars får du väl vänta och se om han hör av sig. 

Pratar du med nån nu? Det kanske skulle vara bra även om du är klar med DBT

Svar på tråden En kvinna utsatte oss för övergrepp. Nu är min pojkvän förbannad för att jag försökte få henne ut ur vårt liv.