• Anonym (TS)

Är SD i kris?

Är Sverigedemokraterna just nu i en kris med regeringspartierna? 

Ses de seriösa utifrån Åkessons bröllop med minst sagt intressanta gäster.

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Är SD i kris?
  • Xenia
    Anonym (Donna) skrev 2024-10-12 12:54:04 följande:
    Tycker du det? Jaha, jag noterar det som en viktig händelse i min kalender.

Självklart kan Jimmie göra fel, precis som du och jag. Men i detta fall har han inte gjort det. 

Jag förnekar lögner och påhitt. Trumps "fake news" intresserar mig måttligt och har inget med denna tråds ämne att göra. Vet du inte att man ska hålla sig till ämnet i trådstarten, enligt forumreglerna?

Din tolkning av ett ord är ditt. Inte någon sorts fakta eller sanning.
    Det får du leva med. Även om det blir tufft. {#emotions_dlg.flower}

Vet du vad, vad vänstermedia skriver läser jag inte. Kanske någon annan läste det, annars var det slöseri med energi att ens posta det.

Till sist.
    Svara gärna på frågan i kommentaren som du citerade

Tycker du att man 1, ska låta bli att bjuda en vän sedan 25 år eller 2, inte bjuda med vännens partner. I detta fall äkta make?
    oj vad mycket osanning du skriver!
    1. Du förnekar alltså fakta för att DN publicerar det? Du föredrar att leva i den egen lilla faktaresistenta bubbla.

Om du inte tar fajkta och inte heller bemöter dem, varför öht skriva i en diskussionstråd?

2. DN är inte "vänster" utan liberal. Eller anser du att alla som inte är SD är "vänster"? Dessutom var detta en artikel, inte en ledare. Men du kanske inte kan skilja på fakta och åsikter heller.

3. Jag skulle tro att det är allmänt känt att det bara är invandrarfientliga (och rasister) som använder ord som "folkutbyte". Så du har avslöjat dig själv.

4. Ja, är man partiledare och dessutom en som påstår sig vara för lag och ordning och emot gängkriminalitet, då bjuder man inte in en Comanche.  Man bör leva som man lär.

I motsats till dig tror jag att danskarna vet vad de talar om.

"? Jag brukar säga att de är en fusion mellan ett gatugäng och en motorcykelklubb. De vill gärna utåt säga att de är en motorcykelklubb men dansk polis klassar en medlem i Comanches som gängmedlem, säger han."

Jag litar också på den svenska polisen:
    "
    Mats Karlsson, chef för underrättelseenheten i polisregion Syd, säger att svensk polis betraktar Comanches som ett mc-gäng som är involverat i organiserad brottslighet.
    ---
    Den verksamhet som gänget bedriver är lik andra mc-gängs, säger Mats Karlsson. Det handlar, enligt Karlsson, om narkotikabrottslighet, utpressningsverksamhet och indrivning men också att de försöker ta sig in i till exempel byggbranschen och avfallsbranschen."

Fakta talar sitt tydliga språk.
  • Anonym (Donna)
    Xenia skrev 2024-10-12 14:11:16 följande:
    oj vad mycket osanning du skriver!
    1. Du förnekar alltså fakta för att DN publicerar det? Du föredrar att leva i den egen lilla faktaresistenta bubbla.

Om du inte tar fajkta och inte heller bemöter dem, varför öht skriva i en diskussionstråd?

2. DN är inte "vänster" utan liberal. Eller anser du att alla som inte är SD är "vänster"? Dessutom var detta en artikel, inte en ledare. Men du kanske inte kan skilja på fakta och åsikter heller.

3. Jag skulle tro att det är allmänt känt att det bara är invandrarfientliga (och rasister) som använder ord som "folkutbyte". Så du har avslöjat dig själv.

4. Ja, är man partiledare och dessutom en som påstår sig vara för lag och ordning och emot gängkriminalitet, då bjuder man inte in en Comanche.  Man bör leva som man lär.

I motsats till dig tror jag att danskarna vet vad de talar om.

"? Jag brukar säga att de är en fusion mellan ett gatugäng och en motorcykelklubb. De vill gärna utåt säga att de är en motorcykelklubb men dansk polis klassar en medlem i Comanches som gängmedlem, säger han."

Jag litar också på den svenska polisen:
    "Mats Karlsson, chef för underrättelseenheten i polisregion Syd, säger att svensk polis betraktar Comanches som ett mc-gäng som är involverat i organiserad brottslighet.
    ---
    Den verksamhet som gänget bedriver är lik andra mc-gängs, säger Mats Karlsson. Det handlar, enligt Karlsson, om narkotikabrottslighet, utpressningsverksamhet och indrivning men också att de försöker ta sig in i till exempel byggbranschen och avfallsbranschen."

Fakta talar sitt tydliga språk.
    Du behöver inte bli så arg för att du blir motsagd.
    Äh, du får en blomma till. Och ett glas vin, det är ju trots allt lördag.  {#emotions_dlg.flower}Skål

I övrigt kan du läsa min förra kommentar. Detta innebär inte att jag behöver bemöta dig mer. Återkom om du har något nytt att komma med.

Nu ska jag ut och plocka svamp men jag återkommer. Kram så länge.
  • Anonym (Så är det)

Media är inte helt opartiskt och borde kanske rannsaka sin sk neutralitet politiskt.

Sen har det gjorts många missar av SD som parti under dessa år. Men dessa misstag rättas till och partiet blir mer och mer professionellt. 

Förr ville ingen ta i dom med tång, medan nu är det inte så farligt längre och dom är i allra högsta grad med i förhandlingar och beslut. Det går inte att jämföra SD som parti för 10år sedan.

• maskbo
    Anonym (Så är det) skrev 2024-10-12 15:05:37 följande:

Media är inte helt opartiskt och borde kanske rannsaka sin sk neutralitet politiskt.

Sen har det gjorts många missar av SD som parti under dessa år. Men dessa misstag rättas till och partiet blir mer och mer professionellt. 

Förr ville ingen ta i dom med tång, medan nu är det inte så farligt längre och dom är i allra högsta grad med i förhandlingar och beslut. Det går inte att jämföra SD som parti för 10år sedan.

Frågan är väl om detta är ett tecken på någon form av förbättring av SD, eller på övriga Sveriges förfall ...
  • Anonym (SD:are)

Jag tycker det är fantastiskt att Jimmie som i decennier utsatts för en nagelfarande kritisk granskning av all svensk MSM inte blivit påkommen med ngt rejält!! 

Gästen på bröllopet var inte inbjuden av Jimmie utan kom med som sällskap till en annan gäst! Jimmie känner honom inte och det har han förklarat om och om igen! 

Att Jimmie orkat i alla år är ett under men han har mängder med duktiga medarbetare!! Min röst har han haft sedan början och så förblir det!!😊

• Anonym (Så är det)
    maskbo skrev 2024-10-12 16:24:44 följande:
    Frågan är väl om detta är ett tecken på någon form av förbättring av SD, eller på övriga Sveriges förfall ...
    Det beror på vilket perspektiv man har. Men vi kan helt säkert vara på det klara med att SD har växt, blivit mer professionellt och förstår det politiska spelet bättre nu efter den hårt granskande mediala kraft som kritiserat, ibland med all rätt, SD.
  • Anonym (Donna)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 20:51:48 följande:

SD:s trollfabrik gör sig förtjänta av lönen ser jag. 

Sd lurar iaf inte skjortan av fattigpensionärer.
  • Marmite Devil
    Anonym (Donna) skrev 2024-10-12 20:58:34 följande:
    Sd lurar iaf inte skjortan av fattigpensionärer.
    SD lurar väl skjortan av precis alla? 
  • Anonym (Jag)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 21:10:46 följande:
    SD lurar väl skjortan av precis alla? 
    Sant
Svar på tråden Är SD i kris?