Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Är detta utfrysning?

Anonym (Inte så farligt) skrev 2024-10-12 20:19:22 följande:

Tycker inte att det låter så himla farligt, särskilt som man inte verkar ha fokusera på att utesluta bara en person.

Tycker inte att det låter så farligt, så länge inte en person alltid utesluts så ser jag inte problemet.
  • Anonym

Dessa två ser jag då rakt inte något konstigt med.

På fritiden umgås man med vem man vill. Jag kan ta mig själv som exempel, jag umgås gärna med några av kollegorna och vissa skulle jag aldrig i livet umgås med. Jag gillar dem inte och tänker inte bjuda dem till något av den enkla anledningen att jag inte vill umgås med dem.

Det är inte min plikt att alla ska känna sig inkluderade på fritiden!

Hämtmaten då, hur många ska man tvingas släpa på mat till menar du?
    En sak om maten levereras. men ska man själv hämta den så ligger ansvaret för var och en att få mat i magen.

- Umgås på fritiden med några stycken, men där man inte alltid tillfrågar alla som brukar vara med, bara ibland
    - Köpa hämtmat till jobbet utan att tillfråga alla 

Jag hade en kollega en gång som var så fruktansvärt enerverande så jag höll på att bli galen. Vad man än påstod så höll hon med, hade jag sagt att solen går upp i väster så hade hon inte sagt emot.
    Hon gjorde allt för att vara med i vår lilla grupp som gillade varandra om även umgicks på fritiden. 
    Skulle alltid "hej-kramas" när hon kom på morgonen, jag vill fan inte kramas med dig!

Så höll det på tills jag en dag fick spader på henna och sa ifrån.

"Kan du inte bara sluta att klänga på mig"... det är ju märkligt att man måste göra så med vissa. De fattar helt enklet inte annars.

Svar på tråden Är detta utfrysning?