Inlägg från: Anonym (ALFABETET) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ALFABETET)

HBTQI+ - varför klumpas de ihop?

Ju mer de väsnas desto mer sticker de ut.
    Det verkar som att HBTQIALFABETETFRÅNATILLÖ verkligen vill sticka ut. Och så länge de envisas med det så kommer vi "normala" att ser dem som... onormala.

Vad är det för fel på att försöka smälta in?

• Anonym (ALFABETET)
    Anonym (Palle) skrev 2024-10-12 21:33:11 följande:
    Dom vill synas genom att provocera. För att provocera så måste man hela tiden komma på nya saker som får det normativa att reagera. Det gör rörelsen biter sig själva i svansen.

Å ena sidan vill dom som grupp inkluderas som norm, å andra sidan gör dom allt för att gå utanför normen för att få en reaktion. Detta är pridetåget ett bra exempel på.
    Det var mycket bra sammanfattat, synd att de inte begriper det själva bara.
  • Anonym (ALFABETET)
    Anonym (???) skrev 2024-10-13 22:17:50 följande:
    Men transsexualitet har ju inget att göra med sexuell läggning. Det handlar om hur man identifierar sig själv. En transperson kan ju vara hetero eller homo precis som en cisperson. Jag tror vi tappat bort oss i begreppen. 
    Fast för oss som inte är trans så kan det vara svårt att veta om personen är gay eller straight även när man ev träffar partnern.

Nu blir det väl snurrigt men en straight person som inte är trans är nog inte särskilt intresserad av en transperson som partner.
    Jag som kvinna skulle aldrig i livet välja en transman då jag vet innerst inne att det är (eller var) en kvinna. Skulle inte gå. Skulle inte vilja.
  • Anonym (ALFABETET)
    Anonym (???) skrev 2024-10-14 11:27:31 följande:

Jo, men det är väl en helt annan fråga?

Det är lite typiskt hur ni som är normen tycker att vi som är normbrytande ska sorteras efter er uppfattning om oss och inte efter det som de facto är våra särskiljande egenskaper.

Ja, det kanske det är.  Tänkte väl kanske lite i förlängningen samt var svar på en annan skribents tankar.

Det jag skrev är hur jag tänker och tycker. En transperson skulle aldrig kunna attrahera mig, oavsett egenskap.

En transman kan ju heller aldrig fungera som en man som är född som man. Alltså rent sexuellt.
Svar på tråden HBTQI+ - varför klumpas de ihop?