• vadskajaghetadå

Vad tycker du om teletubbies för småbarn?

Själv tycker jag OM man nu ska låta små barn kolla på teve så är det nog det programmet bättre än de flesta barnprogram.
    Det är mest "stilla" bilder, altså att dom filmar länge när dom står och pratar och inte flackar runt överallt som på andra barnprogram.
    Dom pratar ju även rätt långsamt och upprepar ord, dom kramas och är vänliga.

Annars är dom ju lite halvtokiga och ser lite konstiga ut, men oftast så är dom ju i vanlig miljö och håller på med normala saker som bollar, riktiga djur etc.

Vi har även en LCD-teve som är bättre för ögonen än den gamla hederliga.

Sen så tycker jag inte att små barn ska kolla så mycket på teve, oscar får inte kolla på nåt annat, men han fick kolla på dom en gång och han blir helt galen när han ser dom, skrattar, dansar, vinkar, klappar händerna, blir jätteglad när han får syn på dom

• Svar på tråden Vad tycker du om teletubbies för småbarn?
  • kidA

agnes kollade oxå på det när hon var liten o hon älskade det. det är fortfarande en av anledningarna till att hon kan massa engelska ord

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • vadskajaghetadå

hahahah

vi hade på danska på datan som vi kopplade till teven, våran svenska skiva gick sönder, men nu har vi köpt svenska så han inte blir dansktalade

• kidA

agnes apade mest efter deras BYEBYE

jag gillade teletubbies själv. tyckte det var sött o mysigt faktiskt. nu var det länge sen jag såg det. agnes är ju 6 år idag o gillar mest narnia o harry potter. men snart kommer noah o ska se sånt där *längtar* men han är bara 7 veckor än så länge..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • anna68

Mina barn (7 och 9)älskade Teletubbies när de var små! Jag tyckte det var perfekt för små barn, och så Alfons förstås! Där går det också långsamt med både bilder och ljud. Lillasyster (3 mån) kommer att få se på Teletubbies när det blir dags, kanske om ett år eller så...!

• Cassiopeja

känner en 16-månaders palt som ääälskar teletubbies (har t.o.m. lärt sig sätta på dvd:n själv! ) Fattade aldrig vitsen med dem innan, men att titta på honom är liksom hela nöjet...

men generellt sett bör inte barn under två år kolla alls på tv. ny forskning visar att mycket tv-tittande i späd ålder mångdubblar risken att drabbas av adhd och liknande störningar. det är visst nåt med nervsystemet som inte är färdigutbildat och då blir stört av de snabba rörelserna på tv:n. kopplingarna hamnar på fel ställen eller hur det var...

men i och med att teletubbies är rätt sävliga av sig så är det nog det minst dåliga man kan sätta sina telningar framför.

Maria & Eira 060115
  • Sapho

Min sambo tycker teletubbies är hjärntvätning..*haha* han tycker de låter som om de ska hjärntvätta barnen eftersom de pratar som så..långsamt och med upprepningar ;)

Jag själv, jaa jag vet inte...tycker de är rätt charmiga...

Men jaa...jag tror inte vi sätter någon gräns för TV-tittande..tror vi istället lockar grabben att göra andra roliga saker..

• Nikki75

Larviga! Min son har iofs aldrig sett på det, men när min dotter var liten gick det på TV i omgångar. Hon var aldrig intresserad heller. Hon började kolla tv när hon var två och ett halvt år ungefär tror jag. Första videofilmen var "Monsters Inc." Innan dess var det inget som tilltalade henne.

• AmBeZa

Min dotter älskade Teletubbies när hon var liten och hon vill se på det ibland även nu!! Jag tycker det är gulligt!! Det är ju de som gjort att hela familjen kör med jättekjamar!!

Jättekjam

• Happy me

Mina äldre har älskat Teletubbies! Men en annan favorit var vår videokassett med Mora Träsk! Ska bli spännande att se hur vår nya familjemedlem gillar tubbiesarna och annat!

Trippelmamma
Svar på tråden Vad tycker du om teletubbies för småbarn?