• Krokus78

Blanda EkoGo med rismjölk eller havremjölk??

.. så att man får en mjölkfri välling. Vilket smakar godast?? Har bara testat med havremjölk och det gillade sonen inte...

Har ni några andra knep för att få till en god mjölkfri välling utan profylac eller nutramigen??

• Svar på tråden Blanda EkoGo med rismjölk eller havremjölk??
  • sheeba

Jag blandar havredryck och Ekogo.
    Har även provat rismjölk när hvren har varit slut, funkat bra men alexander har alltid gillar havren.
    Du kan blanda ner lite magarin läste jag på deras hemsida.

• Krokus78

Har blandat i lite olja, kanske ska testa med lite margarin istället..

Gillar han välling gjord på EkoGo och i sådana fall, gillade han den på en gång eller fick du försöka några gånger???

• sheeba

Olja är ju inte lika fett och fettet är ju bra när de är små.

Han tog vällingen direkt tror jag. Jag hade inget val när jag provade detta och när jag gjorde det så ökade han i vikt igen. han ahde gått ner i vikt då han ammades och åt vanligt.
    Vi har banansmaken i EkoGo och den har alltid funkat, funkade som gröt också när han åt det.

• Krokus78

Men olja är ju 100% fett och margarin oftast 80% fett, däremot kan jag tänka mig att margarinet ger en godare smak..

Vi har båda smakerna och har testat banan som gröt och äpple som välling.. Kanske ska testa tvärtom.!!

• sheeba

Vet inte om du värmer vällingen. men Alexander gillar den mäst kall faktiskt.
    Det var i början vi värmde den lite men upptänkte ganska så snart att han gillade den mer kall.

• Krokus78

Aha.. kanske får prova det..!! Hoppas få profylac på recept, för det gillar sonen, men de verkar vara lite sega på vår BVC så vi får väl se vad som händer.. Försöker hitta alternativ så länge..

• Nalle Puh73

Testa och gör den med banangröten, jag tar 2,5 msk till 250ml solhavremjölk. William älskar den. Den blir faktiskt inte så tokig. Hoppas han gillar det bättre. Har testat båda som gröt och bananen funkar bättre även där, den har mer smak och naturligt sötare än äpple.

• Krokus78

Tack tack!! Blir nog att testa sig fram, sonen verkar vara lite kräsen, men konstigt nog gillade han profylacen på en gång, den som tydligen ska vara så äcklig..

• Krokus78

Nalle Phu73 - får ta och testa imorgon.. Tack för tipset!! Jag ammar ju fortfarande så det är ju ingen panik, men jag har börjat tänka lite på framtiden.. Sonen verkar inte tycka att bröstmjölken är tillräcklig alla kvällar så det är ju skönt att veta att man kan komplettera med något som han tycker om..

• sheeba

Är inte profylacen dyrare är nutran?

Ja blir han en vällingslukare som våran son så går 1 lite mjök fort

• Krokus78

Jag vet inte riktigt, dyr var den i alla fall.. Över 170 spänn för en burk som ger 3 liter...

Svar på tråden Blanda EkoGo med rismjölk eller havremjölk??