• Anonym (Lindis)

Hans ex är så svartsjuk

Ska försöka göra en lång historia kort, men jag och särbon har varit tillsammans i 2 år. Vi har i ca 1 1/2 år umgåtts med varandras barn då vi har barnen olika veckor. Varannan vecka har vi varit hos mig med mina barn och varannan vecka hos honom med hans barn vilket har funkat bra.
    Hans ex beter sig dock typ som att jag vore hans älskarinna. 

jag får inte gå på offentliga tillställningar som rör barnen, träningar matcher osv
    detta trots att mina egna barn vistas i samma anläggningar pga de håller på med samma sporter.
    några gånger har jag försökt säga hej till henne i idrottshallen när jag varit där med min son, för att visa att vi alla är vuxna. Men då har hon bara tittat ner i golvet och skickat arga sms till min särbo om att jag försökt hälsa och att jag inte borde vara där. Till detta kommer att hon hotar med Tingsrätten och att ta barnen ifrån Pappan så fort han inte gör som hon säger.
    nu har hon krävt att de byter vecka så att han och jag har barnen samma v, eftersom hon inte vill ha mig där i närheten av sina barn.

han har inget annat val än att acceptera, för annars kommer hon med hoten igen.
    Jag mår så dåligt av allt detta och funderar på att bara överge cirkusen. 

vad ska jag ta mig till? 

• Svar på tråden Hans ex är så svartsjuk
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Lindis) skrev 2024-10-13 13:02:38 följande:
    Det är helt normalt och sunt beteende att man inte vill att ens barn ska umgås med Pappas nya? Jag tycker verkligen det låter som att hon låter sina egna känslor styra. Barnen har inga problem med att jag är där.
    Nu har du faktiskt ingen aning om vad barnen säger till henne om dig. Men jag tror inte de har nåt problem med det om pappan är en vettig människa. 

Mitt ex hade 2 barn med 2 olika mammor. Den ena var som detta ex och hälsade aldrig på mig, skrev privata mail till honom om att de 2 skulle dricka champagne m.m. Slut sen typ 20 år och hon är omgift med nya barn. Henne struntade jag totalt i,  vilket jag tycker du ska göra gällande detta ex.

Det andra barnets mamma var även hon omgift men jättegullig och vi kunde t.o.m träffas ensamma. Hon var även barnvakt till mitt barn ibland. Så välj hur DU vill ha det, henne kan varken du eller särbon ändra på.

Däremot handlar det troligen inte om svartsjuka,  avundsjuk möjligen.
  • Anonym (Lindis)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-13 13:20:31 följande:
    Nu har du faktiskt ingen aning om vad barnen säger till henne om dig. Men jag tror inte de har nåt problem med det om pappan är en vettig människa. 

Mitt ex hade 2 barn med 2 olika mammor. Den ena var som detta ex och hälsade aldrig på mig, skrev privata mail till honom om att de 2 skulle dricka champagne m.m. Slut sen typ 20 år och hon är omgift med nya barn. Henne struntade jag totalt i,  vilket jag tycker du ska göra gällande detta ex.

Det andra barnets mamma var även hon omgift men jättegullig och vi kunde t.o.m träffas ensamma. Hon var även barnvakt till mitt barn ibland. Så välj hur DU vill ha det, henne kan varken du eller särbon ändra på.

Däremot handlar det troligen inte om svartsjuka,  avundsjuk möjligen.
    Det är precis det jag önskar att jag kunde göra-strunta i henne totalt..
  • Anonym (Lindis)
    Anonym (Nilla) skrev 2024-10-13 13:13:32 följande:

Var du anledningen till att det tog slut mellan dem?

Enligt honom så var det pga hon var otrogen med en kollega och kollegans fru ringde upp min särbo då hon kommit på dem
  • Anonym (Lindis)
    EnAnonumius skrev 2024-10-13 13:13:18 följande:

Hon kan hota mycket hon vill. Men det kommer knappast att hålla om det blir en vårdnadstvist, då det hon har att komma med är ju knappast något som är någon olämpligt förf barnen.

Sedan så har hon ingen, absolut ingen rätt att bestämma om du skall vara i idrottshallen eller inte. Din son hade ju samma aktivitet som hans baren. Då har du samma rättighet att vara i idrottshallen som hon och din särbo har, och det är något exet bara ska befinna sig i utan att knorra..

Tycker din särbo skall ta ett allvarligt snack med sitt ex och fråga vad fan on sysslar med. 

Nej just detta med hoten har jag också försökt få min särbo att förstå - hon har inget att komma med.
    men han tar åt sig så illa när hon ringer och skriker -vi ses i rätten!!- gång på gång och blir helt förstörd. Jag har bett honom kontakta familjerätten och be om ett samarbetssamtal. Men han vill inte eftersom hon jobbar som socialsekreterare och det är hennes kollegor - dvs han tror att de kommer ta hennes parti 
  • Anonym (S)

Jag hade älskat det förslaget faktiskt. Ni skulle ju kunna vara barnfamilj varannan vecka och ensam varannan. 

Om hon hotar att ta det i tingsrätten så låt henne göra det. Är bara hon själv som kommer förlora på det. Man ska göra det bästa för barnen och tingsrätten kommer inte ta hennes parti om det inte är så att du direkt är olämplig tex våldsam, knarkar osv.... Men spara alla sms från henne och använd som bevis ifall hon tar upp det i domstol så ska du nog se att det kan bli att din man får ensam vårdnad men med umgänge.

• Anonym (Nilla)
    Anonym (S) skrev 2024-10-13 17:55:49 följande:

Jag hade älskat det förslaget faktiskt. Ni skulle ju kunna vara barnfamilj varannan vecka och ensam varannan. 

Om hon hotar att ta det i tingsrätten så låt henne göra det. Är bara hon själv som kommer förlora på det. Man ska göra det bästa för barnen och tingsrätten kommer inte ta hennes parti om det inte är så att du direkt är olämplig tex våldsam, knarkar osv.... Men spara alla sms från henne och använd som bevis ifall hon tar upp det i domstol så ska du nog se att det kan bli att din man får ensam vårdnad men med umgänge.

Samma här, fast inte storfamilj under barnveckorna. Då hade jag föredragit att vara på varsitt håll och sedan leva 100% kärleksrelation den andra veckan.

Tror du ens att ts strävar efter att mannen ska ha barn på heltid?
    Tror du att mamman skulle förlora vårdnaden endast på det som framgått i ts?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Lindis) skrev 2024-10-13 12:10:29 följande:
    Hans ex är så svartsjuk

Ska försöka göra en lång historia kort, men jag och särbon har varit tillsammans i 2 år. Vi har i ca 1 1/2 år umgåtts med varandras barn då vi har barnen olika veckor. Varannan vecka har vi varit hos mig med mina barn och varannan vecka hos honom med hans barn vilket har funkat bra.
    Hans ex beter sig dock typ som att jag vore hans älskarinna. 

jag får inte gå på offentliga tillställningar som rör barnen, träningar matcher osv
    detta trots att mina egna barn vistas i samma anläggningar pga de håller på med samma sporter.
    några gånger har jag försökt säga hej till henne i idrottshallen när jag varit där med min son, för att visa att vi alla är vuxna. Men då har hon bara tittat ner i golvet och skickat arga sms till min särbo om att jag försökt hälsa och att jag inte borde vara där. Till detta kommer att hon hotar med Tingsrätten och att ta barnen ifrån Pappan så fort han inte gör som hon säger.
    nu har hon krävt att de byter vecka så att han och jag har barnen samma v, eftersom hon inte vill ha mig där i närheten av sina barn.

han har inget annat val än att acceptera, för annars kommer hon med hoten igen.
    Jag mår så dåligt av allt detta och funderar på att bara överge cirkusen. 

vad ska jag ta mig till? 

Du ska inte göra något, detta får din särbo reda upp. Men varför låter han henne bete sig så? Han får säga till på skarpen.

Men, naturligtvis ska du vara på träningar osv om dina barn är där. Låt henne inte bestämma detta. 
  • Anonym (Lindis)
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-14 11:59:34 följande:
    Du ska inte göra något, detta får din särbo reda upp. Men varför låter han henne bete sig så? Han får säga till på skarpen.

Men, naturligtvis ska du vara på träningar osv om dina barn är där. Låt henne inte bestämma detta. 
    Hon använder deras barn som vapen mot honom och hotar med Tingsrätten och att ta dem ifrån honom.
    han blir jätteledsen och helt förstörd och tror blint på allt hon säger
  • Anonym (Mod)
    Anonym (Lindis) skrev 2024-10-14 12:02:37 följande:
    Hon använder deras barn som vapen mot honom och hotar med Tingsrätten och att ta dem ifrån honom.
    Här har du problemet och vägen till lösningen. Din man vågar inte säga stopp. Be honom svara "jag har spelat in och sparat allt du sagt och skickat" Slutar du inte tar jag det till Tngsrätten"

Hon kommer inte ändra sig då det funkar och hon får som hon vill. Han kan ändra sig så det blir bättre
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Lindis) skrev 2024-10-14 12:02:37 följande:
    Fast det har hon ju inte gjort, eller hur? Utan det är bara tomma hot. Har barnen det bra hos honom så har hon inget att komma med, det vet hon eftersom hon arbetar på soc.
Svar på tråden Hans ex är så svartsjuk