Inlägg från: Anonym (Gammal) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gammal)

Killar som dejtar runt

Det var precis min strategi när jag rumlade runt i utelivet för 20år sedan. Se ut en kvinna som man var intresserad av på dansstället. Var lagom intresserad, men behandla henne som att hon vore unik.

Visst, man kunde inte öppna upp dörren för fler just den kvällen kanske, men det blev oftast ligga.

Summan av detta är att kvinnor har ett behov av att ses som unika och speciella.

• Anonym (Gammal)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-10-13 14:16:31 följande:

Nej, det är inte normalt att dejta flera samtidigt. Jag vet att vissa gör så, men normalt är det inte. Och definitivt inte okej, såklart. 

Jag är som du! Märker jag att kvinnan träffar fler så dumpar jag henne direkt. 

Jag vill hävda att det är helt normalt att dejta lite överlappande. Det finns tom ett uttryck att man dejtar exklusivt och det betyder att man bara dejtar just den personen. Men det sker nog oftast efter ett par dejter då man fattat tycke för varandra.
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (?) skrev 2024-10-13 14:26:02 följande:

Min man tog upp frågan på andra dejten. Han sa att han inte ville dejta mig om jag fortsatte träffa andra parallellt. Då avslutade jag med de andra. 

Söker du seriöst så våga ta upp det med dejten! Går ju att säga generellt: att man inte gillar när folk dejtar flera samtidigt.

Ett ypperligt sätt att hantera situationen. Om man vill ha exklusivitet får man vara tydlig.

Men att utgå från att folk i dejtingvärlden inte dejtar parallellt eller överlappande är nog att hoppas på för mycket.
  • Anonym (Gammal)

Män och kvinnor är generellt olika. Män vill oftast trygga upp tillgången på sex och kan därför i högre utsträckning hänga med någon för att få det och även använda sig av ons.

Det kan man se när män vill ha barn med någon, det är ett tecken på att han verkligen älskar och vill ha den kvinnan. Det finns gott om exempel där mannen velat kring barn, sen när han träffar den rätta skaffar dom barn direkt.

Svar på tråden Killar som dejtar runt