Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Killar som dejtar runt

Min man tog upp frågan på andra dejten. Han sa att han inte ville dejta mig om jag fortsatte träffa andra parallellt. Då avslutade jag med de andra. 

Söker du seriöst så våga ta upp det med dejten! Går ju att säga generellt: att man inte gillar när folk dejtar flera samtidigt.

• Anonym (?)
    Anonym (Mimmie) skrev 2024-10-13 16:13:31 följande:
    Det jag menar är att mitt intresse inte finns kvar om han är en sån som dejtar flera. Jag vill inte behöva tala om för honom hur han ska göra, det är vem han är som är det viktiga, och är han en sån som dejtar flera är han helt enkelt inte intressant för mig. 
    Då finns det väl inte så mycket mer att göra än att hålla tummarna att du väljer rätt personer.
  • Anonym (?)
    Anonym (Gammal) skrev 2024-10-13 14:32:58 följande:
    Ett ypperligt sätt att hantera situationen. Om man vill ha exklusivitet får man vara tydlig.

Men att utgå från att folk i dejtingvärlden inte dejtar parallellt eller överlappande är nog att hoppas på för mycket.
    Ja, men det lär ju finnas fler som jag som faktiskt kan låta bli om någon ber om det
  • Anonym (?)
    Anonym (Kram) skrev 2024-10-13 16:22:15 följande:

Jag förstår dig precis. Det är så oerhört svårt att ens hitta en person man vill dejta och då känns det inte så kul att känna att man bara är en i mängden och det verkar kvitta om det skiter sig med mig så länge det finns någon annan att charma som kanske leder till ett ligg.

Att ta upp frågan om exklusiv dejting när man vet att dom med största sannolikhet ändå inte kommer svara ärligt känns meningslöst och kommer ändå bara att få mig att uppfattas som knäpp.

Ni kanske väljer fel män om ni tror att de skulle ljuga eller att de skulle uppfatta er som knäppa för en sån sak
  • Anonym (?)
    Anonym (Haj) skrev 2024-10-13 17:21:54 följande:
    Ja, men då har du ju helt missat poängen. Om det enda skäletvtill att du dejtar exklusivt är för att blivit ombedd att göra det är du ju inte intressant. 
    Vet inte vad ts förväntar sig för råd. Vill/kan man inte fråga hur en person är alternativt be om det så är det väl bara att vänta och se. Men tror personligen att man kan gå miste om bra män med så snäv inställning.
Svar på tråden Killar som dejtar runt