• Anonym (Jonny-Star)

Kan du tänka dig bli tillsammans och bilda familj med en bisexuell?

Kan du tänka dig att ha ett seriöst förhållande eller till och med flytta ihop med en bisexuell partner som dras till båda könen?

Jag kan inte det. Det beror inte på att jag har nått emot bisexuella eller homosexuella. Några av de skönaste personer jag träffat har varit bögar så jag hyser inte minsta agg. Jag älskar Pride. 

Men det går emot att ha en partner som gillar båda könen. Jag vet inte varför. Känns kanske som att det blir dubbelt så stor konkurrens och att risken att min partner faller för en annan dubbleras. Känns även som att en bisexuell kanske tvekar på sin heterosexuella sida, fastän det kanske inte är så. Därför säger jag NEJ. 

Men vad säger du? Och är du man eller kvinna? Ange gärna det. 

• Svar på tråden Kan du tänka dig bli tillsammans och bilda familj med en bisexuell?
  • Anonym (Nej)

Jag tycker att det är avtändande med bisexuella män så nej. 

• Anonym (Jonny-Star)
    Anonym (Nej) skrev 2024-10-13 22:57:50 följande:

Jag tycker att det är avtändande med bisexuella män så nej. 

Jag är man och säger också nej. 
  • Anonym (Susanne)

Kvinna här och var gift i 15 år med en bisexuell man. Inga problem med det.  Var inte ens något jag tänkte på överhuvudtaget.  

• Mayjel

Många trådar med samma ämne på sistone. Jag ger samma svar i denna - nej, bisexuella män kommer inte att vara trogna och jag vill inte vara med en promiskuös man som går bakom min rygg och där man själv får tävla med både kvinnor och män om sin egen partners uppmärksamhet. Orkar inte med det. Skulle bara förstöra mitt självförtroende eftersom jag vill räcka till som en enda partner. 

Endast monogama män är önskvärda för min del. Män som inte är intresserade av någon annan än sin partner och är fullt lyckliga i sitt monogama leverne.

Och ja, även jag finner det omanligt med bisexuella män. Iallafall i en relation med mig. Då blir vi ju båda "kvinnan", om båda blivit penetrerade. Detta är spontant hur jag känner och detta går nog inte att ändra på. 

• Eurydike

Jag är kvinna och skulle inte ha några problem med det.

• Anonym (K)

Jag är kvinna och kan inte tänka mig att leva med en bisexuell man av flera olika anledningar. Dels som du skrev så är det dubbel konkurrens. Dessutom är tanken på att min kille står på alla fyra och blir påspänd sjukt avtändande. Och till sist hade jag haft känslan av att det finns någon jag inte kan ge honom. Dvs en kuk.

• Anonym (Anna)

Ja om han har valt mig så spelar det ingen roll.
    Men jag hade inte delat honom med någon, varesig man eller kvinna 

• Anonym (Kvinna ...)

Nix, aldrig...Med det sagt vet man aldrig med män då många verkar ha "bögläggning" i sig som de förnekar och inte lever ut. Till skillnad mot kvinnor tror jag.

Svar på tråden Kan du tänka dig bli tillsammans och bilda familj med en bisexuell?