Inlägg från: Anonym (Därför att...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Därför att...)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Svenska kvinnor är intelligenta och vet att de inte existerar endast för att behaga män.

Svenska kvinnor värdesätter annat som utbildning, karriär, barn och familj än att lägga tid på att sminka sig och och göra sig så attraktiva för män som möjligt.

Svenska kvinnor vet sitt egenvärde utan att behöva spackla sig eller klä sig utmanande.

• Anonym (Därför att...)

Och de allra flesta svenska kvinnor skiter i vad någon annan anser om deras kropp. 

• Anonym (Därför att...)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-14 14:08:32 följande:
    Du har största ökningen av fetma bland kvinnor 

www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mannen-fetast-men-stort-okning-av-fetma-bland-kvinnor

Övervikt och bukfetma är dessutom farligare för kvinnor.

www.hjart-lungfonden.se/forskning/scapis/kvinnor-blir-mer-andfadda-an-man-nar-de-gar-upp-i-vikt/

Det är just därför jag fokuserar mer på kvinnors övervikt.

www.uu.se/nyheter/2019/2019-09-10-kvinnors-bukfetma-starkare-kopplad-till-diabetes-och-hjart-karlsjukdom
    Nej, det är inte därför utan för att du vill trycka ner överviktiga kvinnor.

Men tror du på riktigt att dessa kvinnor bryr sig om vad du tycker?
    Det är jag ganska säker på att de inte gör. 

Ändå gulligt hur du letar febrilt efter artiklar som stödjer det du påstår men som du inte verkar ha förmågan att förstå dig på. 
  • Anonym (Därför att...)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 21:48:08 följande:
    Jag märker att du vill diskutera mig och förstår inte riktigt hur det är relevant för frågeställningen. Just därför har jag inte svarat på det. Men jag ska göra ett undantag bara för att du tjatar. Men kom ihåg att det är ETT undantag, vi ska inte debattera detta för tråden handlar inte om det. 

Alla människor har brister. Jag har, du har, femi-polkagrisar har(obviously). 
    Det handlar inte om att vara elitistisk och att hävda sig bättre än någon annan. Det handlar inte om selektera bort folk. En femi-polkagris har samma värde som vem som helst. 

Utan vad det handlar om är att synliggöra det här problemet och att göra folk medvetna om det, att debattera det. Varför ska man då göra det? 

Jo man ska göra det för att tjockisar är extremt kostsamma för samhället. Tjockisar får oftare diabetes, hjärtproblem, demens, högt blodtryck, amputerade ben, njurproblem and so on. Det är otroligt kostsamt med individer som blir multisjuka på grund av fel levnadsvanor. 
    Utöver denna aspekt finns ett annat problem. Det problemet handlar om att det skapar en mindre trevlig arbetsmiljö och allmän trivsel när folk inte tar hand om sig själva och ser skabbiga ut. Att som kvinna komma tjock och osminkad, eller med någon ful pojkfrisyr kombinerat med noll smink, det är respektlöst mot alla andra. Det sänker nivån något enormt att bara ha en eller några få såna i sin närhet, på arbetsplatsen eller vad som. 
    Om fler och fler kvinnor börjar adapta det här levnadssättet så kommer det även bli mycket svårare för män att hitta någon att ha sex med eller bli tillsammans med. Det skapar relationsproblem. Och den enkla anledningen till det är att många män som tar hand om sig inte vill ha en partner som är tjock, har pojkfrilla och inte sminkar sig. Det är fan motbjudande. Hellre då ta en 65 år gammal kvinna som vårdar sig själv. Och så ska det inte behöva vara. 

Jag befinner mig på en helt okej plats i livet. Inte superbra, kan helt klart bli bättre. Men samtidigt ändå okej. Det finns mycket möjligheter i mitt liv och stora saker som kommer ske de närmaste åren, finns mycket potential kan man säga. Så ser mitt liv ut i skrivande stund. 
    Om din oro för överviktiga i samhället vore uppriktig så hade du inte enbart beklagat dig över kvinnors övervikt. 

Du är ingen raketforskare du inte.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?