Inlägg från: Anonym (Ajajajbuff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ajajajbuff)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Många som tycker det är jobbigt när det pratas övervikt och utseende.

• Anonym (Ajajajbuff)

Man får vara tjock. Det är upp till var och en.

Men att skylla på sjukdomar kan bara ett fåtal göra. 99% av feta personer kan inte hantera mat och motion på rätt sätt.

• Anonym (Ajajajbuff)

Varför propagerar så många för att BMI ska höjas, man ska få vara tjockare etc.

Vill ni vara mindre attraktiva och ha sämre hälsa?

• Anonym (Ajajajbuff)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-15 20:57:56 följande:
    Jag tror det.  Kvinnor propagerar hela tiden om att övervikt är sååå himla bra.  Jag ska minsann äta gott och inte röra på mig.  Jag skitar att män inte tycker jag är attraktivt med allt mitt dallrande fett.

Men det verkar uppenbarligen skita i sin egen hälsa också...
    Innerst inne så skulle dom vara mer nöjda om dom inte gick runt med denna ohälsa hängandes över byxkanten, men det verkar vara mer angeläget att hitta ursäkter/anledningar eller propagera för att man skiter i vad folk tycker så att man kan fortsätta vara fet.
  • Anonym (Ajajajbuff)
    Aniiee skrev 2024-10-15 21:05:59 följande:
    Hur många är ett fåtal? 75 000? 250 000? 415 000? =740 000? Och vilka sjukdomar räknas? Hypotyreos? Lipödem? Reumatism? 

Ja, det var bara tre. Omvandlar vi dessa till andel med övervikt och fetma så pratar vi attså om ca 17,5% av de med övervikt som potentiellt har en sjukdom som försvårar att hålla normalvikt. 

OBS att siffrorna och sjukdomstillstånden inte är uppräknade i samma ordning.
    Dom flesta som är överviktiga är det för att dom äter för mycket/fel saker i kombination med att man inte rör på sig tillräckligt. Detta råder det inga tvivel om. Sen kan ni tjata om sjukdomar i evigheter.

Både ni och jag vet att det jag säger stämmer alldeles utmärkt.
  • Anonym (Ajajajbuff)

Ett triggerämne.. många som går igång på detta ämne!

• Anonym (Ajajajbuff)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 20:53:52 följande:

Tittade ett ögonblick på bonde söker fru och bonden Anders hade BARA feta tjejer :D.  

Undrar om det beror på att det inte fanns några smala kvinnor att tillgå eller om han faktiskt har en grej för feta tjejer :D.

Vad ska han säga? Ska han ställa sig i TV och säga att alla tjejerna är tjocka och att han helst vill ha smalare kvinnor än dom han fått tilldelat? Ingen är SÅ dum
  • Anonym (Ajajajbuff)
    Anonym (Matcha) skrev 2024-10-16 21:06:22 följande:
    Ja, fler män än kvinnor är överviktiga
    Vi struntar i genus. Alla som är tjocka borde skärpa sig.
  • Anonym (Ajajajbuff)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 21:06:38 följande:
    Men är det inte ett krav att brevskrivarna ska skicka med ett foto också ?  Då lär han ju se om de är feta eller inte. Eller menar du att det är produktionen som väljer kvinnorna ?
    Jag vet faktiskt inte. Vet inte om dom har kroppsbilder heller. Jag nätdejtade för länge sen och träffade några som såg smala ut på ansiktsbild men inte var det i verkligheten, så det går att luras.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?