Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Hans släkt

Dimisi skrev 2024-10-15 21:40:51 följande:

Jag är faktiskt i samma situation. Jag trodde det var ett missförstånd när min särbos släkt försökte förklara för min kille att jag inte var medbjuden när släkten skulle träffas. Däremot var exet det.

Vi dubbelkollade och det stämde. Då avstod även min kille. Hans barn är stora nog att träffa släkten utan pappa. Äldsta barnet kan skjutsa de yngre.

Släktingarna säger att de vill lära känna mig mer innan jag blir medbjuden. Samtidigt träffas de aldrig förutom på den typen av tillställningar som jag inte blir medbjuden på.

De spelar högt. Min kille är lillebror som alltid har ställt upp. De tror nog att de kan hålla kvar honom i den rollen genom tvinga honom att välja mellan dem och mig. Helst vill de att han ska gå tillbaka till exet, som är mamman till hans barn. Det är 12 år sedan de skildes.

Först blev jag lite ledsen, men jag har egentligen inget behov av dem. Det är mest synd om min kille, som i och med detta har börjat se tillbaka på sitt liv med sorg. Han inser att de har motarbetat alla relationer han har haft sedan han skilsmässan.

Så sorgligt att inte kunna glädjas åt sin son, och inte acceptera hans val av partner. Att välja exet före sonen. 

Men skönt att han inser vad som är viktigt i hans liv. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Positiv) skrev 2024-10-15 21:30:12 följande:
    I så fall är det inte konstigt alls att de bjuder henne.  Det vore konstigt om de inte bjöd henne.
    Varför då? Kan inte barn i den åldern gå på kalas utan mamma?
  • Anonym (Klara)
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-16 10:03:56 följande:
    Ok, men jag som svärmor skulle se det som att TS kille har en ny tjej nu och mamman till hans barn kan visserligen fortfarande vara min vän, men som familjemedlem får man respektera att någon har gjort slut och gått vidare.

Jag kan t ex sakna min fd svåger ibland, men min syster har gått vidare för länge sedan och det är mitt jobb som hennes syster att ta emot hennes nya kille med öppna armar och få honom att känna sig välkommen och bekväm. 

Ni kanske gör annorlunda i er familj, men så ser jag på saken.

Hade jag varit TS kille så hade jag sagt till mina föräldrar att min nya tjej följer med, annars kommer jag inte. 
    Sund inställning. 
Svar på tråden Hans släkt