Anonym (Ellen) skrev 2024-10-16 09:50:53 följande:
Ts killes pappa fyller år, det betyder att pappan bjuder de personer han vill ha på sitt kalas.
Killens ex är en god vän till familjen, ska alla vänner utom hon bjudas och hur säger man det till henne? Att hon inte får komma för att ts tjurar annars?
Nej, som sagt.
Ts kille +1, om det nu måste vara så formellt, och de vänner man vill fira med. Det är vilka som bjuds in.
Eller ska mannen som fyller år inte få bjuda vilka han vill till SIN fest?
Hans son har inget med att göra, och hans fötter passar bättre i skorna än stampande för att tvinga bort en vän till familjen.
Ts vill inte komma om exet kommer, nej men då får hon vackert stanna hemma om hon ändå blir bjuden.
Hur ologiskt låter inte detta då...? Ts bor ju mer hemma i sitt hem än hos killen. Det står klart och tydligt.
Varannan vecka när jag inte har barnen så bor jag nästan där hos honom.
Men nu bor vi i stort sett ihop
Ok, men jag som svärmor skulle se det som att TS kille har en ny tjej nu och mamman till hans barn kan visserligen fortfarande vara min vän, men som familjemedlem får man respektera att någon har gjort slut och gått vidare.
Jag kan t ex sakna min fd svåger ibland, men min syster har gått vidare för länge sedan och det är mitt jobb som hennes syster att ta emot hennes nya kille med öppna armar och få honom att känna sig välkommen och bekväm.
Ni kanske gör annorlunda i er familj, men så ser jag på saken.
Hade jag varit TS kille så hade jag sagt till mina föräldrar att min nya tjej följer med, annars kommer jag inte.