• Anonym (Jag vet inte)

Är jag dum som funderar på att lämna?

Jag känner mig egentligen inte låst i mitt förhållande. Har listat min partners bra sidor: Snäll, snygg, stabil, smart, trygg, rolig, hjälpsam, ganska bra jobb, funkar bra med mina barn, vi har bra sex, vi kan mysa och gosa utan krav på sex, duktig på att laga mat, ordningsam, ställer alltid upp,hjärta av guld.

Kommer egentligen inte på något dåligt men ändå så känner jag för att lämna förhållandet. Eller är det bara "demoner" i mitt huvud. Snart 3 år tillsammans och har aldrig haft en så här lång relation tidigare. Är det något fel på mig som aldrig bara kan nöja mig med vad jag har?

• Svar på tråden Är jag dum som funderar på att lämna?
  • Anonym (Sally)

Ja, det verkar som att du inte kan bli nöjd. 

Vad mer ska en man ha, tycker du?

Sedan känns det oroväckande att du aldrig haft en relation längre än tre år men ändå hunnit skaffa mer än ett barn.  Samma pappa?

Men om du inte uppskattar mannen så lev ensam istället. Du kanske inte passar i långa relationer och det är synd om dina barn om du går in och ut i relationer du snabbt tröttnar på. 

• Tukt

Anknytningsproblematik? din tidigare erfarenhet av korta relationer kan peka på det.

• TvillingmammaVästgöte

Ja, om du nu ställer frågan , jag tycker det låter dumt. 

Varför vill du lämna?

Du lär ju aldrig hitta någon lika bra igen?
    Dina barn kommer må dåligt av det. Upprepade separationer gör barnen otrygga.

Har du haft en otrygg barndom ? I så fall kan terapi hjälpa.

• Anonym (X)

Det faktum att man ens ställer sig den frågan brukar ge svaret.... tänker jag spontant. 

• Anonym (Hedda)

TS jag förstår varför du vill lämna! 

Han låter lite för "perfekt", och ingen kille jag skulle välja iaf som mer gillar "bad guys" eller rättare ett mellanting mellan bad guys och gentlemen..
    Och Många, Många tjejer vill ju ha en man som dom kan ändra på nåt sätt. Att en  karl ska vara ett projekt på något sätt för annars blir det tråkig.
    Du är antagligen uttråkad på din man som många andra kvinnor varit med såna "perfekta" karlar..så det är väl inget fel på dig.
    Eller iofs du borde ju egentligen vara tacksam-hela tiden- över att du har en karl som är perfekt, eller hur!? 😂 

Men du är antagligen inte tacksam hela tiden för som sagt det blir ju SKITtråkigt i längden .Jag säger inte att alla blir uttråkade av "perfekta karlar, men många blir faktiskt det..Jag skulle bli det!.

Du verkar egentligen vilja ha en man som du får lite utmaningar med-på ett eller annat sätt-  i förhållandet..Utmaningar som gör er starkare och i slutändan för er ännu närmare varandra.

Sen kan du ha växt mer än honom som människa på sista tiden, medans han kanske har stått mer still i sin utveckling (just nu) och det blir ju tråkigt för dig att umgås med någon som inte utvecklas som dig själv..
    Fast om ngr år så kan det ju vara vice verse. så att säga...Att han har utvecklats och du stått still..
    Han kanske inte vill eller kan ändra på sig bara för att du tex vill ha lite mer spänning i erat förhållande. Eftersom han redan är sitt bästa jag så är det svårt att bli bättre.

Sen säger jag inte att han inte kan ändra sig och bli mer spontan, eller dylikt om han vill, men det kan nog bli svårt att få honom att ändra sig och komma ur sitt skal. 

Vilket inte betyder att du måste lämna honom, men fundera på vad det är du saknar egentligen? Är det spänning? Eller tvärtom är det mer trygghet? Eller saknar du att ni hittar på saker tillsammans?  Eller saknar du mer sex? Eller ja vad som helst.. 

Jag tycker iaf inte att du är ett dugg dum om du vill lämna en tråkig man. Tycker du inte att han är rolig eller spännande på något sätt att umgås med till vardags längre så är han väl inget att ha för dig helt enkelt.
    Det kan väl lika bra vara han som är dum som inte bryr sig mer om vad du vill.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Hedda) skrev 2024-10-15 18:23:44 följande:

TS jag förstår varför du vill lämna! 

Han låter lite för "perfekt", och ingen kille jag skulle välja iaf som mer gillar "bad guys" eller rättare ett mellanting mellan bad guys och gentlemen..
    Och Många, Många tjejer vill ju ha en man som dom kan ändra på nåt sätt. Att en  karl ska vara ett projekt på något sätt för annars blir det tråkig.
    Du är antagligen uttråkad på din man som många andra kvinnor varit med såna "perfekta" karlar..så det är väl inget fel på dig.
    Eller iofs du borde ju egentligen vara tacksam-hela tiden- över att du har en karl som är perfekt, eller hur!? 😂 

Men du är antagligen inte tacksam hela tiden för som sagt det blir ju SKITtråkigt i längden .Jag säger inte att alla blir uttråkade av "perfekta karlar, men många blir faktiskt det..Jag skulle bli det!.

Du verkar egentligen vilja ha en man som du får lite utmaningar med-på ett eller annat sätt-  i förhållandet..Utmaningar som gör er starkare och i slutändan för er ännu närmare varandra.

Sen kan du ha växt mer än honom som människa på sista tiden, medans han kanske har stått mer still i sin utveckling (just nu) och det blir ju tråkigt för dig att umgås med någon som inte utvecklas som dig själv..
    Fast om ngr år så kan det ju vara vice verse. så att säga...Att han har utvecklats och du stått still..
    Han kanske inte vill eller kan ändra på sig bara för att du tex vill ha lite mer spänning i erat förhållande. Eftersom han redan är sitt bästa jag så är det svårt att bli bättre.

Sen säger jag inte att han inte kan ändra sig och bli mer spontan, eller dylikt om han vill, men det kan nog bli svårt att få honom att ändra sig och komma ur sitt skal. 

Vilket inte betyder att du måste lämna honom, men fundera på vad det är du saknar egentligen? Är det spänning? Eller tvärtom är det mer trygghet? Eller saknar du att ni hittar på saker tillsammans?  Eller saknar du mer sex? Eller ja vad som helst.. 

Jag tycker iaf inte att du är ett dugg dum om du vill lämna en tråkig man. Tycker du inte att han är rolig eller spännande på något sätt att umgås med till vardags längre så är han väl inget att ha för dig helt enkelt.
    Det kan väl lika bra vara han som är dum som inte bryr sig mer om vad du vill.

Och sen skriver ni trådar och klagar på era bad boys och mansgrisar och mansbebisar som det brukar heta.
    Och era barn,hur mår de , som får uppleva splittrade familjer om och om igen och får mindre perfekta män till nya styvpappor? 
  • Anonym (Hedda)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-10-15 18:29:13 följande:
    Och sen skriver ni trådar och klagar på era bad boys och mansgrisar och mansbebisar som det brukar heta.
    Och era barn,hur mår de , som får uppleva splittrade familjer om och om igen och får mindre perfekta män till nya styvpappor? 
    Ni!? Vilka är ni?

Jag har då aldrig klagat på någon man som jag har varit ihop med, som beter sig som en riktig man.
    Varken här eller IRL!

Däremot har jag klagat på mesar och skulle klaga igen om jag hade råkat på eller av misstag råkat bli ihop med en man som beter sig för "snällt"  eller är en mes.
    Och en man som beter sig som en mansbebis skulle jag inte ens peta på.

Vad har barn med saken att göra ens!?  Ingenting! 

Att just du har haft en splittrad familj pga att din man tröttnade på dig och ville ha en annan roligare kvinna att ligga med, är nog bara ditt eget fel lilla gumman.
    Man kan ju inte vara hur jäkla tråkig som helst som kvinna om man vill att män intresserar sig för en..
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Hedda) skrev 2024-10-15 19:28:52 följande:
    Ni!? Vilka är ni?

Jag har då aldrig klagat på någon man som jag har varit ihop med, som beter sig som en riktig man.
    Varken här eller IRL!

Däremot har jag klagat på mesar och skulle klaga igen om jag hade råkat på eller av misstag råkat bli ihop med en man som beter sig för "snällt"  eller är en mes.
    Och en man som beter sig som en mansbebis skulle jag inte ens peta på.

Vad har barn med saken att göra ens!?  Ingenting! 

Att just du har haft en splittrad familj pga att din man tröttnade på dig och ville ha en annan roligare kvinna att ligga med, är nog bara ditt eget fel lilla gumman.
    Man kan ju inte vara hur jäkla tråkig som helst som kvinna om man vill att män intresserar sig för en..
    TS barn har redan upplevt minst en separation så jag tycker att TS bör tänka på barnen. Hon har aldrig haft en relation längre än tre år och så kan man ju inte fortsätta leva om man har barn. Då bör man nog leva helt själv i så fall, man kan ju inte utsätta barn för att få nya styvpappor som flyttar in hos familjen vartannat åt. 
    Varifrån får du att min familj skulle vara splittrad??
Svar på tråden Är jag dum som funderar på att lämna?