• Anonym (K)

AMH-värde i yngre ålder

Jag har haft samma känsla att om att fertilitet skulle bli ett problem. Bara känts i kroppen sen 20 års åldern.

Blev tillsammans med min sambo när jag var 29 och hade inte försökt bli gravid eller någons blivit gravid innan dess. 
    Vi pluggade när vi träffades så vi ville avvakta och testa, sen slog pandemin till precis vid examen så var svårt att få fasta tjänster. Så vi började inte försöka fören jag var 32 år.
    Gick inte naturlig, vilket var fruktansvärt men fick ju min magkänsla bekräftad. Efter utredning så hittades ingen anledning vad det berodde på, vi båda att jag fina resultat AMH 1,9 vilket är bra vid 32 års ålder. Vi starta IVF och där gick allt väldigt bra, vilket med får en att undra varför de inte gått naturlig, dock var det extrem påfrestandebåde fysiskt och mentalt. Nu går vi och väntar på att våran bebis kan komma vilken dag som helst. 

Men de ända jag kan säga är att jag önskar vi började försöka tidigare. Är nu 35 år och hade hoppats att de var andra bebisen på gång nu och nu vet vi inte on de äns kommer bli någon nummer två. 

Svar på tråden AMH-värde i yngre ålder