• Anonym (21)

Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....

.....uttalade sig Urologen i TV4 i syfte att minska prostatacancer.
    Är det ngn i detta forum som har denna typ av frekvens med sin partner?

• Svar på tråden Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....
  • Sk007
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-10-17 21:20:58 följande:
    För att frågan är ologisk. TS lägger ansvaret på partnern när TS drar parallellen att det ska vara normalt att partnern har jobbet att förhindra att mannen får prostatacancer. Det finns ingen korrelation mellan sex och prostatacancer, därför är frågan helt irrelevant och får kvinnors ögon att snurra runt av den korkade frågan. Jag använder ordet kvinnor eftersom de flesta är heterosexuella och då blir partnern per automatik en kvinna. 
    Så det logiska borde då vara att resonera sig fram till enklaste sättet att uppnå dessa sprut. 
    Är det kanske att föredra att dessa sprut sker utan orgasm?
  • Anonym (Hejhopp)
    Sk007 skrev 2024-10-17 22:17:39 följande:
    Så det logiska borde då vara att resonera sig fram till enklaste sättet att uppnå dessa sprut. 
    Är det kanske att föredra att dessa sprut sker utan orgasm?
    Mannens hälsa är mannens ansvar. 

Var kom den sista meningen ifrån? Vill du bråka? 
  • Anonym (?)

Sååå , då skulle alla munkar och djupt religiösa ha dött för länge sedan?

• Anonym (Mia)
    Tecum skrev 2024-10-17 22:02:10 följande:
    Jag tycker att du övertolkar TS och letar fel. Frågan om hur ofta man har sex med partnern har ställts ofta här. Finns ingen anledning att anklaga TS för att vilja tvinga någon kvinna att ställa upp. Jag tolkar hans fråga som att han undrar om vi killar har sex tillräckligt ofta eller om vi sköter resten av utlösningarna på egen hand.

En mycket intressantare fråga är om hälsomyndigheterna borde gå ut med en officiell rekommendation till män att ha minst 21 utlösningar i månaden? Jag menar, det är ett jävla tjatande om att man inte ska äta för mycket kött, 350 gram i veckan ska det visst vara och det är sååååå farligt att äta mer. Så varför inte se prostatacancer som lika viktig som tarmcancer att undvika? 

Är det vetenskapligt bevisat då?

• Dimisi

Jag tror forskaren har fel. 

Jag tror det är ovanligt att medelålders män får utlösning så ofta, oavsett metod.

Min partner och jag praktiserar tantra, vilket bland annat innebär att mannen avstår ejakulation vid de flesta liggen. Så även om vi nästan kommer upp i 21 ligg per månad, får min kille utlösning kanske 8 gånger.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hög lust)
    Anonym (Medelålders kvinna) skrev 2024-10-18 08:45:42 följande:

Det hade jag gladeligen gett min man om han bara hade velat? Typ min dröm att få ligga 5 dagar av 7? vi kvinnor kan också vilja nämligen 

Oj! Du är nog väldigt ovanlig för att vara kvinna! Har aldrig träffat på någon som matchar min lust!
    Så bortkastat att din man inte förstår vilken tur han har...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Medelålders man)

Som mest har jag sex med min partner en gång i veckan och har själv mycket mindre lust än jag hade när jag var yngre så det blir kanske i snitt 10 utlösningar i månaden - jag måste onanera mera helt klart!

• Pappa i sthlm

Kan man få brodera vidare lite runt TS frågeställning?

Så bortsett huruvida man får dessa 21 st utlösningarna med en partner eller ej...låt oss diskutera antalet utlösningar i sig över en månad och i relation till huruvida det motverkar prostatacancer. Det är ju en intressant frågeställning för oss män tycker jag.

Jag är inte i närheten av 21 utlösningar på en månad. Oavsett hur jag räknar (med parnter, och med onani). Så, borde jag öka takten? Borde jag onanera oftare? Är det här något som är allmänt konstaterat att man bör ha hög frekvens med utlösningar som man för att motverka prostatacancer? 

Svar på tråden Mannen behöver 21 utlösningar i månaden....