• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Drömmenomentrio
    Annpor skrev 2024-11-11 08:36:23 följande:
    Vad intressan! Jag har precis som här symtomen. Menar du att det du skrivit här är det man ska ta? 😌 Var har du hittat den infon och kan du tipsa om ev källa (är väldigt nyfiken) och tänkte ta den här månaden nu och se om jag kan boosta min hormoner på något sätt. Fick mens igår så är tillbaka på ruta 1 igen? Tror att mitt missfall förra månaden kan ha gjort att mina hormoner är mosiga. 
    Vill bara tipsa om holistic femme fertil. innehåller allt det där bra ❤️
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-11 07:26:06 följande:

så bra 😃 haha dem är svårövertalade med just dem två grejerna 😅 som tur har min gubbe inte snusat så länge sen innan så var inte så svårt för han att sluta. Han kör med nikotinfritt nu, så han har fortfarande kvar något i käften hehe. 

Aomen det låter ju bra ju! 😃 Annars är tex ömmande bröst, mycket pms, kort lutealfas och mensvärk ett tecken på man behöver stötta upp sina hormoner. 

Bra med rosenrot! har dock läst ett det egentligen för dem som inte får sin ägglossning på regular basis, men jag tar det ändå pga vad det står på förpackningen. Behöver hjälp med fysisk och psykisk återhämtning pga bla fysisk jobb och träningen. 

Det ska jag skulle börja med är magnesium glycinat + zink på kvällen under hela cykeln, även q10 för äggkvaliten under follikulärfasen (mens - ÄL).  Sen när det gäller d-vitamin, kan man köra en mindre normalt dos varje dag hela månaden, eller så kan man boosta precis innan ÄL om man vet när den kommer. 

Överkursen är också selen+e och omega3 på morgonen, samt c-vitamin tsm med dem mellan ÄL och mens. Sen finns inositol&Kolin också, men det är mer för dem som har problem med PCOS. 

Även om jag inte blivit gravid de två senaste försöken har jag haft minimalt med ömmande bröst och pms, vilken jag haft flera dagar förr. 

Ja jag har också läst de om rosenrot, så vet inte om jag ska fortsätta med det. Vet inte om de hjälper eller stjälper mig...Har som sagt tagit de två månader nu från mens till ägglossning, får se om jag tar de igen eller ej (även om jag såklart hoppas på ett plus i samband med bim nästa vecka, men jag har inte höga förhoppningar 😂😭) 

Tack för tips om magnesium, zink och q10 - får läsa om det och se om jag införskaffar de. Vill minnas att jag läst att zink även är bra för mannen?
  • Siripiri
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-11 13:10:59 följande:
    Ja jag har också läst de om rosenrot, så vet inte om jag ska fortsätta med det. Vet inte om de hjälper eller stjälper mig...Har som sagt tagit de två månader nu från mens till ägglossning, får se om jag tar de igen eller ej (även om jag såklart hoppas på ett plus i samband med bim nästa vecka, men jag har inte höga förhoppningar 😂😭) 

Tack för tips om magnesium, zink och q10 - får läsa om det och se om jag införskaffar de. Vill minnas att jag läst att zink även är bra för mannen?
    Nä tanken har slagit mig med så förstår 😅 
    håller en tumme för dig♥️ 

Ja jag tycker mannen kan ta magn, zink och Q10 också! 😊 
    q10 är bra för spermiekvalite också 
  • TrueResolution
    Anonym (T) skrev 2024-11-11 10:44:20 följande:
    När jag var i 20-årsåldern så fick jag alltid mer energi under ägglossning! Då blev jag snygg och pigg och fick glowig hud. Både min dåvarande sambo och min mamma kunde säga: har du ägglossning eller? För tydligen syntes det till och med utåt. Men nu efter att jag fött barn och är i 30-årsåldern så blir jag ful, lågmäld och orolig under ägglossning, helt tvärt om. När jag var i 20-årsåldern hade jag även supertydliga trådiga äggviteflytningar under ÄL. Nu har jag inga flyttningar alls men däremot har jag istället ÄL-smärta. Har dock gjort hormontester och fertilitetsutredning som varit bra, har inte haft nedsatta värden.

skriver också under på det här svaret! 

Var absolut i mina bääääästa dagar under ÄL när jag vag yngre men efter barn och nu 30+ så blir jag ett vrak? Nu blir humöret katatrof, stressad & nojjig för allt, huden ballar ur och knappt tydliga ÄL-flytningar. Va' kul det är då att försöka få till det 😂 

Sedan märker jag även stor skillnad på själva lutealfasen? Mår liksom sjukt illa i lutealfasen nu jämfört med när jag var yngre. Har molvärk till och från fram till mensen och är allmänt grinig på en ny nivå. Borde det inte vara så att man "vänjer" sig vid hormonella omställningar med åren snarare än att man reagerar värre & värre? 😁😅

• h4llon1

Idag ringde jag till mödravården, det känns verkligen på riktigt då? Hahaha 😂 imorgon ska jag på provtagning och på onsdag är första inskrivningssamtalet. nu måste ja springa till apoteket o köpa vitaminer 😅 va kör ni på under grav?

• TrueResolution

Uppdaterar min BIM, då ägglossningen kom nästan en vecka tidigare än beräknat (!?) ändras även BIM. blir inte klok på den här kroppen 😁

Ni andra som har BIM nästa vecka, när planerar ni att testa? smygtestar ni med testa tidigt eller ni väntar till BIM-dagen? 

BIM NOVEMBER 2024

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentrio (+)
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    19/11 - TrueResolution
    21/11 - Mothertotwo
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - Monki19
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss
  • Anonym (En till)
    TrueResolution skrev 2024-11-11 14:16:25 följande:

skriver också under på det här svaret! 

Var absolut i mina bääääästa dagar under ÄL när jag vag yngre men efter barn och nu 30+ så blir jag ett vrak? Nu blir humöret katatrof, stressad & nojjig för allt, huden ballar ur och knappt tydliga ÄL-flytningar. Va' kul det är då att försöka få till det 😂 

Sedan märker jag även stor skillnad på själva lutealfasen? Mår liksom sjukt illa i lutealfasen nu jämfört med när jag var yngre. Har molvärk till och från fram till mensen och är allmänt grinig på en ny nivå. Borde det inte vara så att man "vänjer" sig vid hormonella omställningar med åren snarare än att man reagerar värre & värre? 😁😅

gud jag är helt likadan!!!! din beskrivning av ägglossning, allt från brist på sekret till asful hy, till grinig och risig hela lutealfasen stämmer helt på pricken 😂????????????????
  • mo4s
    TrueResolution skrev 2024-11-11 14:23:13 följande:
    Ni andra som har BIM nästa vecka, när planerar ni att testa? smygtestar ni med testa tidigt eller ni väntar till BIM-dagen? 
    Jag har BIM i slutet av veckan, 17/11 och hade tänkt testa på fredag, 15/11 (två veckor efter min ÄL) eftersom jag tidigare har fått plus då. Men idag fick jag utslag på ägglossningstest och tog därför också ett tidigt graviditetstest för att utesluta att det var hcg som ägglossningstestet reagerade på. Men testet var negativt. Så nu vet jag inte hur jag ska göra, fortsätta testa för ÄL iallafall och se om de ger fortsatt utslag och sen kanske bara invänta mens. 
  • TrueResolution
    mo4s skrev 2024-11-11 14:34:58 följande:
    Jag har BIM i slutet av veckan, 17/11 och hade tänkt testa på fredag, 15/11 (två veckor efter min ÄL) eftersom jag tidigare har fått plus då. Men idag fick jag utslag på ägglossningstest och tog därför också ett tidigt graviditetstest för att utesluta att det var hcg som ägglossningstestet reagerade på. Men testet var negativt. Så nu vet jag inte hur jag ska göra, fortsätta testa för ÄL iallafall och se om de ger fortsatt utslag och sen kanske bara invänta mens. 
    Tempar du för att bekräfts ägglossning eller kör du bara test För att se stegring av lh? 
    Har hänt mig flera gånger att kroppen skickar signaler till hjärnan att ÄL- (LH-hotmonet höjs och testen ger utslag) men ägglossning sker inte och kroppen skickar därför nya signaler en vecka senare att hjärnan ska göra nytt försök till ägglossning. 🤗
Svar på tråden BIM November 2024