Var skulle ni resa i sommar om ni hade 8000:-? Förslag till semester för 2 vuxa, en 5-åring och en 9 månaders?
Hej!
ett väldigt bra tips är att INTE åka till grekland, de pengarna kommer aldrig att räcka! Det är ett löfte!
om det är 8000:- ni har så skulle jag satsa på Bulgarien
det är superbilligt, vi kommer att åka tillbaka dit i sommar med barnen.
Sunny Beach var vi på sist, det var jättebra för barnen & oss. Självklart har vi upplevt finare ställen på jorden, bulgarien är ju inget Thailand eller men å andra sidan så är det så dyrt i grekand så ni kommer förmodligen inte ens dit för pengarna ni har
ett exempel:
sommaren 2003- grekland/Zhakinthos vi var 2 pers, resa 9950:-
gjorde av med 15000:- på två veckor i fickpengar. Och hur det än låter så köpte vi inte mycket mer än mat å vin. ( en glass ca.25 sek)
sommaren 2004- Bulgarien/ sunny beach vi var 2 vuxna & 2 barn, resa 8100:- gjorde av med 6000:- på 3 VECKOR/4PERSONER!
& vi åt alla mål ute & barnen fick köpa va de ville i stort sett
...men de köpte väldigt mycket onödigt, som tex var sin bodyboard, filmer,skor, handdukar,jobbiga vindspel å en massa annan skit.
nä nu ska jag sluta promota Bulgarien, men ville bara att du skulle veta att grekland inte alls är billigt längre så jag tror att ni skulle få det mycket bättre där om ni vill hålla budgeten intakt men ändå unna er allt gott