Noll spermier...
Hej.
du har ju fått många bra svar redan.
vill bara ge er lite hopp om biologiska barn mitt alltihop också. Ni kan ju få ut spermier ur pungen med biopsi eller om det finns ytterst få göra microtese.
Jag har alltid viljat ha en stor famil så kändes som döden när de hittade noll spermier i mitt spermaprov. blev nästan direkt tal om donnation men jag ville testa allt innan jag gav upp biologiska barn.
Vi testade först biopsi.
Vi hittade tre spermier vid biopsin men kunde lika gärna vart noll för de gjorde 12 stick och det sista gav de där 3 spermierna. Därefter blev det microtese, man får jättebra smärtlindring men aa det gör ont för alla när smärtlindringen släpper, killen och tjejen som får ta äggplock samtidigt för att kunna injecera spermierna däri men min fru blev gravid båda gångern så tycker det var klart värt det. Första gången med missfall men andra gången fick vi våra helt egna tvillingar.
kan ju inte säga att ni kommer få barn med denna metod men jag minns att läkaren tyckte vi hade extremt små chanser pga mitt lilla antal spermier i pungen, uppskattningsvis ca 100st där det vanligtvis är 400 miljoner i en sats. Jag har som din kille också mindre och mjukare testiklar än vanlig. Så fast jag har en sån katastrof produktion av spermier har vi idag två 7 åringar, en kille som liknar mig och en flicka som liknar min fru.
Vi tyckte också att vi kom ut starkare som ett par efter alla prövningar än innan. Vi gjorde microtesen i Göteborg och då vi kommer från en mycket mindre stad än det kom vi ner en dag innan och gick ut och åt på spännande restauranger för att göra resan till något mer än bara själva utplocket och det som oroade oss. Vi hade dessutom satt upp ett resmål som vi skulle göra om det sista försöket sket sig. Så att det fanns något positivt att se fram emot och min fru hade gjort klart att efter att vi testat allt (man får bara göra två operationer) så skulle donationspåret köras fullt ut, vilket jag var med på men först efter att vi försökt.
Efter att vi fick våra tvillingar hade vi ett embryo i frysen som vi testade att lägga in men den gången sket det sig tyvärr.
Det jag vill visa är att om din man har en bättre produktion än mig, även om den är kass finns det ändå ganska stort hopp om biologiska barn och även om donationsbarn också blir bra förstås tror jag att man som man, känner sig mindre annorlunda och lite stoltare om barnen blivit till som en produkt av varandra. Ja helt enkelt. Ingen vet idag att jag har de här problemen, de tror bara att vi var nöjda med tvillingarna. Så även om målet var 4 barn så är detta också bra. Jag känner att vi lurat naturen och jag bara glider runt som en helt vanlig pappa fast jag har noll spermier i pungen men det är en hemlighet som ingen någonsin behöver veta.