Så. Nu ska jag svara på dina frågor, Kapten Spenat.
Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:00:34 följande:
. Men vad bryr ni er om det? Ni tycker ju bara att det är kul att få tjafsa emot människor med ångest?
Eftersom jag själv kämpar med ångest dagligen - så mycket så att jag med jämna mellanrum får låsas in på psyket och drogas ned - har jag inget som helst intresse av att tjafsa med, eller på annat sätt trycka ned andra som har samma problem som jag. Jag har inget intresse av att trycka ned någon som har någon annan typ av problematik heller för den delen. Däremot har jag väldigt svårt för människor som sparkar på andra, svär åt dem, beskyller dem för att ha sagt och gjort saker som inte öht taget stämmer, kallar dem för fula saker osv - dvs människor som beter sig som du. Då blir jag sjukt frustrerad, och kan - tyvärr! - i affekt sjunka till samma nivå själv. Det är så klart dumt av mig, och det ber jag uppriktigt om ursäkt för.
Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:15:58 följande:
Det har han ju visst det, han hittade ju för fan på en hel jävla historia om TS innan tråden ens har hunnit starta.
Till råga på det påstår han att i underforumet "Relationsproblem" där får inte TS prata. Det är nämligen bara han som får sitta här och trauma dumpa den PTSD han har av något som möjligtvis har skrivits av någon annan..
Tror du att han inte har gjort det, är det för att du är enbart dum och trög.
Ja, eller också är det du som läser in saker i det ÖS skriver som helt enkelt inte stämmer. Sen kan det så klart vara så att ÖS har skrivit annat i andra trådar som varit på det sätt du beskriver - det kan jag inte uttala mig om - men i denna tråden har han inte sagt något som tyder på att han avsett något av det du skriver.
Anonym (Kapten spenat) skrev 2024-10-20 02:15:58 följande:
Jag frågar dig nu också. Är det okej att säga något sånt till någon kvinna som är i relationsproblem delen?
"Ventilera här ska man inte göra. bara håll käften nu och stick bara.."?
Det är
självklart inte ok att skriva så till
någon, oavsett könsidentitet eller något annat. Som väl är så är det ju ingen annan i tråden som har påstått något sådant heller. Den enda som öht tagit upp det är, vad jag sett, du.
Däremot kan man ju diskutera huruvida FL är rätt forum för att diskutera sin ångest - själv skulle jag aldrig göra det, eftersom det tyvärr ofta råder ett väldigt hårt klimat här inne. Här finns t.ex. folk som skriker och svär åt en, och kallar en för "jävla idiot", "mupp" osv ... Däremot har jag skrivit i många trådar som startats av
andra personer med ångest, för att stötta och skapa en motvikt till elaka inlägg.
Om det du vill ha sagt är att du själv egentligen lider av ångest, och att det är av den anledningen du bara slår vilt omkring dig, så har du all min sympati. I så fall är mitt bästa råd att försöka vara lite mindre aggressiv och försöka hålla dig ifrån personliga påhopp. Jag vet att det kan vara svårt när man själv mår riktigt skit, men jag tror att du skulle bli bemött på ett annat sätt då.
Har jag missat att svara på nåt får du säga till.