• Anonym (Alfred)

Min mamma blev tårögd

Hej. För ett tag sedan när jag träffade min mamma så blev hon tårögd för att jag är evigt singel. Hon sa "jag tycker en man borde vara lite större än vad du är."

Ja jag är en evigt singel man som inte kommer kunna ge henne barnbarn, men det är inget jag kan göra åt. Jag har varken utseendet eller den sociala charmen. Kan hon inte bara finna sig vid det?

• Svar på tråden Min mamma blev tårögd
  • OlgaElvira

Jag tror att din mamma kanske oroar sig för att du ska bli ensam när du blir gammal. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Mnjae)
    OlgaElvira skrev 2024-10-20 05:22:19 följande:

Jag tror att din mamma kanske oroar sig för att du ska bli ensam när du blir gammal. 

Så kan det förstås vara, men hade hon haft en halv hjärna hade hon ändå hållit tyst om det, hur orolig hon än är. Hon måste ju rimligtvis inse att singelskapet inte är självvalt, så varför då strö salt i såren? Hade ts varit nöjd med att vara singel, och kunnat få en partner vilken dag som helst om han bara själv ville hade det ju bara varit fånigt och störigt med hennes tjat, men det hade iaf inte varit destruktivt. Det här, däremot, är ju direkt elakt, och enbart skadligt för ts.
  • Anonym (Mnjae)
    Anonym (Alfred) skrev 2024-10-19 20:57:47 följande:
    Min mamma blev tårögd

Hej. För ett tag sedan när jag träffade min mamma så blev hon tårögd för att jag är evigt singel. Hon sa "jag tycker en man borde vara lite större än vad du är."

Ja jag är en evigt singel man som inte kommer kunna ge henne barnbarn, men det är inget jag kan göra åt. Jag har varken utseendet eller den sociala charmen. Kan hon inte bara finna sig vid det?

Försök att låta det rinna av dig, även om det är lättare sagt än gjort. Hur är er relation rent allmänt? Står ni varandra mycket nära, så att hennes ord verkligen spelar roll, eller har ni en mer distanserad relation?
  • Anonym (Mnjae)
    Anonym (Audi-tant) skrev 2024-10-20 05:32:42 följande:

Du kaske nänmde att Lars Söderdahl finns överallt?

Fattar inte? Vad har jag missat här?
  • Anonym (Man)

Vad menar din mamma med att en man borde vara större än dig? Hur är det relevant i sammanhanget där du pratar om att du är singel?

• Anonym (T)
    Anonym (Audi-tant) skrev 2024-10-20 05:32:42 följande:

Du kaske nänmde att Lars Söderdahl finns överallt?

Vem är Lars Söderdahl???
  • Anonym (Mnjae)
    Anonym (T) skrev 2024-10-20 11:35:06 följande:
    Vem är Lars Söderdahl???
    Skorpan i Bröderna Lejonhjärta och (tror jag?) Lillebror i Karlsson på taket. Däremot fattar jag inte vad han har med tråden att göra ...
  • Anonym (/)

Påminner om min mamma. Sist hon hälsade på mig så uttryckte hon sin önskan om barnbarn. Jag svarade att hur ska det gå till? Jag har ju inte ens lyckats hitta en kvinna som ens vill kyssa mig. Då började hon lipa och sprang därifrån. Vi har inte hörts sedan dess.

• Anonym (Alfred)
    OlgaElvira skrev 2024-10-20 05:22:19 följande:

Det förstår jag också. Men det är inte mycket att göra åt.
    Anonym (Mnjae) skrev 2024-10-20 07:40:46 följande:
    Försök att låta det rinna av dig, även om det är lättare sagt än gjort. Hur är er relation rent allmänt? Står ni varandra mycket nära, så att hennes ord verkligen spelar roll, eller har ni en mer distanserad relation?
    Vi har inte en särskilt nära relation, men vi ses ibland.
    Anonym (Man) skrev 2024-10-20 07:44:30 följande:

Vad menar din mamma med att en man borde vara större än dig? Hur är det relevant i sammanhanget där du pratar om att du är singel?

Hon menar att jag är liten i kroppsbyggnaden, det är inte första gången hon nämner detta.
  • Anonym (Mnjae)
    Anonym (Alfred) skrev 2024-10-20 16:19:29 följande:
    Vi har inte en särskilt nära relation, men vi ses ibland.
    Anonym (Man) skrev 2024-10-20 07:44:30 följande:

Skönt - då är det ju iaf lite lättare att bara skita i hennes dumheter. För det är ju just dumheter - och rena elakheter! - hon håller på med. Ju mer du skriver om henne, desto mer tror jag att du har fått en sned bild av ditt eget värde på "marknaden". Med en sån mamma är det ju lätt att tappa självförtroendet och tro att man inte duger. Vem vet - du kanske är världens kap egentligen, bara att din mamma har fyllt dig med skitsnack om att kvinnor inte vill ha nån som dig, vilket gör att du själv tror att det är så, och så blir det en självuppfyllande profetia. Försök som sagt att inte lyssna på tanten, jobba på ditt självförtroende och våga ge dig ut i dejtingvärlden så kanske du träffar din soul mate 😊 Om du själv vill, förstås.
  • OlgaElvira
    Anonym (Alfred) skrev 2024-10-20 16:19:29 följande:
    Det förstår jag också. Men det är inte mycket att göra åt.
    Anonym (Mnjae) skrev 2024-10-20 07:40:46 följande:
    Vi har inte en särskilt nära relation, men vi ses ibland.Hon menar att jag är liten i kroppsbyggnaden, det är inte första gången hon nämner detta.
    Det där var en ovanligt korkad kommentar från din mor. Nästa gång kan du svara med ?jag önskar att du valt en längre man som far till mig?
  • Kvittning

Avsaknaden av en empatisk mamma kanske är det som gör att du saknar den sociala kompetensen och charmen?

Hon borde såklart stötta dig, se dina positiva sidor och hjälpa dig med självkänslan som kan krävas för att inte låta ens relationssttatus vara det som definierar dig.

Svar på tråden Min mamma blev tårögd