Sexliv efter långt förhållande.
Hej alla.
Måste bara fråga hur ni andra har det. Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 18år. Vi är lyckliga, har hus, två barn, djur. Men vi har väldigt skilda tankar och syner på sexlivet. Hon tror/tycker att när man är i vår ålder (knappt 40) så har man inte så mycket sex. Jag vill ha ett aktivt sexliv iaf 1gång/vecka gärna mer. Men som det är nu så går det oftast månader imellan gångerna. Det är alltid jag som tar initiativ vilket också resulterar i väldigt många avslag vilket börjar täta hårt på psyket. Önskar även lite spontanitet en liten snabbis nån gång osv. hade ju varit fantastiskt. Detta har varit ett problem för min del i många år och jag försöker med jämna mellanrum diskutera detta och förklarar vad jag tycker och tänker och det jag alltid får till svar är "jag ska försöka" sen går det månader utan resultat. Hon säger att hon vill få igång det igen men det blir ingen skillnad. Vad gör man är det jag som har för höga krav/önskningar? Jag vill verkligen hitta en lösning. Känns värdelöst att avsluta en relation av endast den anledningen, men vill inte heller ge upp sex då det är i min mening helt fantastiskt och även det enda man inte delar med någon annan. Hur ser erat sexliv ut efter många år och barn osv.