• Anonym (olw)

Partner ökat 50 kg mer att älska eller?

Skulle ni bara kört på som om inget hade hänt eller hade ni känt att attraktionen minskat??

• Svar på tråden Partner ökat 50 kg mer att älska eller?
  • Anonym (Ex)

Mitt ex gick upp närmare 30kg under våra 22 år tillsammans. Det var inte vikten som var orsaken till vårt uppbrott utan att han blev en idiot som ansåg att jag var roten till allt ont i hans liv. 

• Mandel

Har otroligt svårt för stora magar så skulle nog definitivt tappat attraktionen och påpekat läget långt innan det blivit 50kg!
    Erbjudit mig att hjälpa till osv.

Och självklart är det en otrolig skillnad om man levt ihop i 10 år eller mer och om någon blir sjuk osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Rob)

Haha, 50 kg.  Det är som extra person.  Ja, det här varit slut för längesedan.

• Anonym (???)

För mig sitter attraktionen i fler saker än utseende och kropp. Men 50kg är mycket. Vet faktiskt inte hur jag hade reagerat? 10-15kg hit och dit gör absolut ingen skillnad. 

• Anonym (Mycket)

Går man upp 50 kilo är det något annat som är fel. Personen kan inte må bra. Det kan inte vara samma person som du blev tillsammans med. Ta ett allvarligt samtal men hota inte med att lämna det första du gör. Min exfru gick upp typ 30 kilo. Hon var som en läskdrickande degklump de senaste åren av vårt förhållande. Efter att jag gjorde slut så skärpte hon till sig och tog tag i sitt liv. Hon är nu inte längre en degklump och har ett aktivt och utåt sätt lyckligt liv med sin nya partner. Hon fattar nog fortfarande inte att jag gjorde en jättetjänst för henne när jag gjorde slut.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Jag skulle reagera långt innan 50 kg. Skulle fortfarande älska min man, men attraktionen skulle säkert påverkas redan vid 20-30 kg. Ingen av oss är trådsmal och vi har lagt på oss lite sen vi träffades för 15 år sen, men vi håller oss i hyfsad form.

Samtidigt håller jag med ovanstående. Någon som går upp 50 kg, eller 30 eller 40 (från normslvikt) kan inte må bra. Är det verkligen samma person som man blev tillsammans med? Behöver partnern hjälp? 

I vilket fall som helst är det knappast kroppshyddan i sig som gör att relationen eventuellt tar slut, utan andra faktorer. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Som någon skrev, skulle inte bry mig ett dugg om 10 kg hit eller dit. Kärlek och attraktion är så mycket mer än kroppshydda.

Men 50 kg är väldigt mycket. Redan 30 - 40 kg är mycket. 

• Fiona M

Går man upp 50 kilo är det pga fysisk eller psykisk ohälsa, så absolut inte bara låtsas som ingenting.

• Anonym (Helen)

Hade stuckit, kan inte känna attraktion till en sån person. Övervikt och stor mage är oattraktivt.

• Anonym

En person som går upp 50 kg håller ju på och äter ihjäl sig.
    Det skulle oroa mig mer än att jag tappade lusten.
    Jag skulle försöka hjälpa till att leva mer hälsosamt

Svar på tråden Partner ökat 50 kg mer att älska eller?