Hejsan
Jag är 28 år och jag och min sambo har försökt att bli gravida igen sedan 5 år tillbaka då jag blev spontant gravid två gånger som båda slutade i tidiga missfall. Vår ivf resa startade för ett år sedan efter att ha blivit oförklarligt barnlösa. Första försöket återfördes ett 2 dagars odlat embryo som misslyckades. Fick även ett 5 dagars till frysen men blev inget plus med den heller. Andra försöket återfördes ett 5 dagars som återigen misslyckades men denna gång fick vi två fina till frysen. Nu efter sommaren gjorde vi återföring av det ena frysta och fick ett plus!!! Plussade på rd 8.
Idag (v 7+5) var vi på första tidiga ultraljudet och fick se hjärtslag. En otrolig känsla! Nu måste det bara hålla hela vägen till mål!
Vi har berättat om ivf resan för närmsta familjen och för närmsta vännerna men har senaste gången varit försiktiga med att nämna när vi gjorde återföringen för att slippa pressen från andra som såklart också undrar hur det gått osv.
Jag håller tummarna för att vi alla som kämpar tillslut kommer få våra efterlängtade bebisar, det finns hopp, även om man inte kan tro det misslyckande efter misslyckande.