• Anonym (Hmmmmm)

Vill inte bjuda henne :(

Okej. Jag måste få skriva av mig och höra er input.

Jag har en barndomsvän sen vi var 7 år gamla och umgicks alltid. Vid 20 tappade vi smått kontakten, då vi växte och blev för olika, både till utseende, stil, musik, intressen etc. som natt och dag, hon förändrades drastiskt även om hon fortfarande var samma fina tjej, men vi var helt enkelt för olika.
    Jag jobbade, flyttade hemifrån, blev sambo. Hon fortsatte bo hemma, jobbade inte, pluggade komvux och hoppade av flera gånger. Tills nu. Hittade flera män att bli sambo med för att flytta hemifrån. Verkligen så olika.
    Vi slutade umgås, men vi pratade ändå till och från. 12 år senare och vi fortsätter höras vid och kolla läget med varandra 1 gång varannan vecka ca. Men vi ses aldrig mer. Vi sågs senast 2 år sen en sväng och sedan på dop för hennes dotter förra året. 
     Hon vet jag är förlovad och ska gifta mig snart. Träffade på henne igår och hon frågade när bröllopet är och hon längtar till hon kan komma.
    Men alltså jag vill inte bjuda henne till bröllopet 😪😬 detta kommer låta så elakt och ytligt, men hon är så ovårdad, sist då 2 år sen vi sågs, jag skämdes när vi var ute på stan. Hon har skitiga kläder, luktar unket och ofräscht blandat med svett och nysprayad parfym, fettigt hår, skitiga tänder. Helt totalt ofräsch och på det hela väger 120 kg. 
    På dopet jag var bjuden till, jag tänkte hon ändå skulle fixa sig lite men nej då. En klänning med matfläck på, hål i strumpbyxor, leriga skor, skitiga naglar med avflagnat nagellack och ja hela rubbet.
    Min förlovade har inte träffat henne och jag hade på riktigt skämts om hon kom på bröllopet och folk fick veta att hon är min "vän", för vi är verkligen som natt och dag och folk dömer ju en alltid efter ens umgänge.
    När jag var med henne 2 år sen på stan så träffade jag på min brors ex som jag ändå kan prata med ibland och hon trodde jag jobbade som personlig assistent åt min barndomsvän då. Jag skämdes ännu mer.
    Utöver detta så är hennes man en riktig rasist! Och jag hatar rasister! 
    Jag vill inte bjuda henne men vet inte vad jag ska säga
  • Svar på tråden Vill inte bjuda henne :(
  • Anonym (Melvin)

Det låter som om du är väldigt ung med tanke på hur omoget du resonerar. Visa henne den här tråden så slipper du henne sedan. Förhoppningsvis växer du upp och inser att ytan inte är allt 

• Anonym (G)
    Anonym (Melvin) skrev 2024-10-21 16:25:41 följande:

Det låter som om du är väldigt ung med tanke på hur omoget du resonerar. Visa henne den här tråden så slipper du henne sedan. Förhoppningsvis växer du upp och inser att ytan inte är allt 

Tycker tvärtom, att det är du som är omogen och som inte förstår har man ska uppträda på ett bröllop. Har du ens varit på ett bröllop, förutom de som dina uteliggare till vänner bjudit dig på?
  • Anonym (Ella)
    Anonym (G) skrev 2024-10-21 16:28:55 följande:
    Tycker tvärtom, att det är du som är omogen och som inte förstår har man ska uppträda på ett bröllop. Har du ens varit på ett bröllop, förutom de som dina uteliggare till vänner bjudit dig på?
    Oj, kom någon åt en öm punkt eller?

Ts, du måste inte bjuda henne. Dock tycker jag att du känns falsk som vräker ur dig allt det här istället för att bara låta henne vara om du nu inte vill umgås med henne.
  • Anonym (Oh my goood)

För det viktigaste som finns är att man har snygga vänner så man blir lite finare och bättre själv? Det är verkligen den viktigaste uppgiften vi människor har i livet

Dissa alla människor som inte är lika vackra som oss själva. Deras yttre är så smutsigt, medan vi andra minsann har vett att dölja smutsen på insidan!

• Anonym (H)

Hur många illaluktande smutsiga gäster bjöd ni som hoppar på TS på era bröllop då ?

• Anonym (H)

Låt bli att bjuda henne då. Du gillar väl inte henne ändå?
    Jag skulle inte bjuda någon som luktar illa och inte tvättar sig.

Att någon är inte smal och / eller vacker bryr jag mig inte om men att någon inte luktar illa är ingen orimlig krav.

• Anonym (?)

Tycker att hela historien känns konstig. Varför hörs ni varannan vecka om du känner såhär om henne? Elakt att ge dubbla signaler. 

• PH76

Jag tycker att du ska bjuda henne, i alla fall om du vill behålla henne som vän. Känns det inte viktigt så kan du strunta i det. Jag hade gjort det, och nej jag har inga sådana vänner, och jag är man.

• Anonym (Melvin)
    Anonym (G) skrev 2024-10-21 16:28:55 följande:
    Kan tänka mig att du förstår ts eftersom ni verkar ligga på samma mognadsnivå 
Svar på tråden Vill inte bjuda henne :(