• Anonym (Dotter)

Livmodercancer?

Min finaste mamma fick ta prov för livmodercancer efter en blödning.

Vad kan det annars vara än just livmodercancer om man blöder från livmodern? Kan någon ge lite erfarenheter. 

• Svar på tråden Livmodercancer?
  • Anonym (H)

Jag fick blödning efter över 1 år utan mens, är i klimakteriet. Jag fick då ta prover då detta inte är inom det normala. Men proverna visade normalt

• Anonym (Dotter)
    Anonym (H) skrev 2024-10-21 17:37:06 följande:

Jag fick blödning efter över 1 år utan mens, är i klimakteriet. Jag fick då ta prover då detta inte är inom det normala. Men proverna visade normalt

Ok. Mamma är 70+ så det är ju en bra bit efter klimakteriet. Jag hoppas ju för hennes skull att det inte är cancer, men vad jag förstår har den iaf en rätt god prognos. Det hade ändå mest varit fint att höra solskenshistorier just nu så jag kan förmedla till mamma.
  • Anonym (Hej)

Känner en kvinna som hade ganska rejäla blödningar, närmar sig 70. Det var oroligt såklart men det visade sig vara polyper, godartade. Fick göra nån skrapning och sen blev det bra. Behöver inte alls vara cancer. 

• Anonym (Dotter)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-21 18:21:26 följande:

Känner en kvinna som hade ganska rejäla blödningar, närmar sig 70. Det var oroligt såklart men det visade sig vara polyper, godartade. Fick göra nån skrapning och sen blev det bra. Behöver inte alls vara cancer. 

Tack. Håller tummarna att det är så bra för mamma!
  • Anonym (Py)

Har hon opererats för inkontinens någon gång? Min svärmor drabbades av blödningar för något år sen och fick då veta att den äldre typen av inkontinensoperation tydligen kunde orsaka blödningar många, många år senare. Hon kollades ordentligt, men det var inget fel på henne.

• Anonym (Dotter)
    Anonym (Py) skrev 2024-10-21 18:57:59 följande:

Har hon opererats för inkontinens någon gång? Min svärmor drabbades av blödningar för något år sen och fick då veta att den äldre typen av inkontinensoperation tydligen kunde orsaka blödningar många, många år senare. Hon kollades ordentligt, men det var inget fel på henne.

Inte vad jag vet.
  • Anonym (Dotter)

Puff...behöver fler solskenshistorier. Idag är jag bara så orolig att jag går sönder.

• Anonym (Dotter)

En sista puff. Har gråtit av oro hela dagen och har ingen att vända mig till som jag inte måste vara stark inför.

Svar på tråden Livmodercancer?