Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Fullständigt förälskad i en annan

Detta är en klassiker. En kvinna och en man där mannen och eventuellt kvinnan är gift. Kvinnan blir förälskad och mannen kanske blir det eller bara är kåt. Oavsett säger han att han vill lämna sin fru.

De inleder någon relation och åren går men mannen lämnar aldrig sin fru trots alla löften.

Kvinnan har nu slängt bort en massa år på denna man.

Som "Syster" påpekar så är det ingen lösning att hoppa från relation till relation. Lösningen är att hantera saker inom dig. Sen ska du fråga dig vad du vill med livet. Vill du ha barn så bör du kanske inte satsa på denna gifta man som redan har barn och som kanske inte vill ha fler.

För övrigt är den typ av kontakt du har med din kollega inte alls lämplig. Det är någon form av otrohet när du berättar saker för honom som inte din partner vet. Gör slut om du ska hålla på så.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (e) skrev 2024-10-22 06:12:50 följande:

Jag var med om liknande. Mitt ex och jag väntade barn. Vår relation tog slut halvvägs in i graviditeten. Under tiden pratade jag mycket med en manlig kollega som hade sitt ex inneboende hos sig. Jag och kollegan fick känslor för varandra. Idag är vi gift och har skaffat barn ihop. 

Det är stor skillnad på att inleda en relation med en man som är singel och en gift man. Och en man som är 40+ och har barn kanske inte ens är intresserade av fler barn... 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ingen tvekan) skrev 2024-10-22 21:27:19 följande:

Du säger att du är fullkomligt förälskad!
    Det är för mig ett svar nog när du redan HAR gått vidare och gjort ett val att tillåta känslor för en annan man.

Saker händer i livet och jag tänker inte vara dömande på något sätt för det, du är knappast den första som är i en relation och får känslor för en annan??!!

Sedan är det ju en jäkligt jobbig situation att du har gått och blivit gravid i detta kaos!

Hur du än gör kommer det att bli en jobbig situation för alla inblandade.

Jag kan inte råda dig till någonting men graviditeten borde det ligga störst fokus på och att du verkligen tänker dig för vad du vill.

inte någon lätt situation som du har satt dig i.

Det är inget ovanligt att man blir förälskad i någon annan när man är i en långvarig relation. Det betyder inte att man gått vidare. Många väljer att inte svara på känslorna helt enkelt för de vet att efter ett par år när känslorna lagt sig så kanske man har något sämre än vad man har.
Svar på tråden Fullständigt förälskad i en annan