Jag vill ha barn men han vill vänta
Det lär inte bli något försök i november pga att killen känner press på att vilja det NU. Det smartaste är att backa lite och låta honom känna sig fri.
Om du väntar ett år och det inte blir något så ja, då har du slösat ett år. Det går inte att komma ifrån. Du säger "bara", men det är ett år som du hade kunnat spendera på att sörja nuvarande relation och bli redo att gå vidare. Då är du 31 och har gott om tid att hitta någon och skaffa barn i en vettig ålder. Och ja, ett år hit eller dit kanske inte spelar så stor roll för fertiliteten, men det är fortfarande slösad tid. Och ska man tänka på ett annat sätt så är det ett helt år av ditt liv kortare med dina (förhoppningsvis) framtida barn.
Jag skulle säga att ett år är alldeles för lång tid att vänta. Jag skulle ta upp frågan om tre månader och om det är samma svar som idag så skulle jag inse att nä, det verkar inte hända något och lär inte hända något heller. Om man aktivt arbetar med att komma över hjärnspöken mm så bör man ha kommit längre än så, men det kommer inte räcka för hans del att bara träffa terapeut en gång i månaden, det borde vara en gång i veckan helst eller varannan vecka. Vet inte vad han är rädd för men om han på så här lång tid inte kommit längre så nä, jag är fortfarande otroligt skeptisk tyvärr.