Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 16:51:36 följande:
Jag ska uppge hans namn som sagt och inte ljuga för myndigheterna om något. Sen undrar jag över vad som kommer eller skulle kunna hända efter det. Hur han kommer bli bemött av myndigheterna. Varför jag undrar över det, är min ensak. Håll er till ämnet och spåra inte ur tråden med annat. Tack.
Folk kommer hålla sig bättre till ämnet om du är ärlig med varför du ställer dessa frågor. Dina frågor är märkliga. Eftersom du ställer märkliga frågor, men inte vill berätta vad det handlar om, så kommer folk att bilda egna bilder om varför du ställer dessa märkliga frågor. Att behöva veta hur brevet från myndigheterna ser ut, som ska skickas till någon annan än till dig, är märkligt och för tankarna spinna iväg. Om du vill att folk ska hålla sig till ämnet, gör du bäst till att utveckla dina frågor och förklara varför ett brevs utseende eller hur DNA-testet, i detta fallet, går till har för betydelse. Som jag skrev i mitt tidigare svar, så är dina frågor så märkliga att man lätt kan tro att du försöker dölja något för fadern och senare barnet.
Så, om du inte vill att tråden ska spåra ur, så får du bli ärligare.