• Anonym (Q)

Faderskapsutredning

Anonym (Hej) skrev 2024-10-23 13:02:59 följande:

Så vilken bakgrundsinformation påverkar hur faderskapsutredningen går till? Hur gammal jag är, vad pappan gjort mig, varför jag inte hade preventivmedel? 

Saknar tex hur ni kan vara så säkra på att det inte faller mellan stolar, jag har varit med om saker som glöms bort eller rinner ut i sanden, det kan vara så med myndigheter. Om de skriver eller ringer först och gärna lite mer hur de kan formulera sig och bemöta honom. Om någon vet det.

Jag får en upplevelse av att du vill att det ska rinna ut i sanden. Att du inte vill att barnets fader ska få veta något om barnet. Om du tänker ett steg längre. Är det schyst mot barnet att du inte berättar vem som är fadern? Jag antar att du inte heller är intresserad av underhållsbidrag. Det kommer du inte kunna få om du inte kan peka ut en fader. Visst! Du kan ju ljuga dig blå inför ditt barn och myndigheterna, men om/när ditt barn kommer på din lögn, så kommer du inte bli älskad pga det. Jag tycker alla dina frågeställningar är sorgliga. Vad spelar det för roll hur brevet från myndigheten ser ut. Vad är det som ändrar något i situationen om du vet hur brevet ser ut? Vad är det som kommer ändras om han får ett brev eller samtal? Vad är det som ändras om du vet exakt hur DNA-testet utförs? Dina trådar om detta ämnet är bara obehagliga. Varför är dina trådar obehagliga? För att dina trådar skriker att du är intresserad av fel saker. Du har riktat in dig på hur utredning om fadern till ditt barn går till i detalj. Du kanske ska börja fundera på det viktigaste? Hur ska du lösa detta så att det blir bra för ditt barn? 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 16:51:36 följande:

Jag ska uppge hans namn som sagt och inte ljuga för myndigheterna om något. Sen undrar jag över vad som kommer eller skulle kunna hända efter det. Hur han kommer bli bemött av myndigheterna. Varför jag undrar över det, är min ensak. Håll er till ämnet och spåra inte ur tråden med annat. Tack.

Folk kommer hålla sig bättre till ämnet om du är ärlig med varför du ställer dessa frågor. Dina frågor är märkliga. Eftersom du ställer märkliga frågor, men inte vill berätta vad det handlar om, så kommer folk att bilda egna bilder om varför du ställer dessa märkliga frågor. Att behöva veta hur brevet från myndigheterna ser ut, som ska skickas till någon annan än till dig, är märkligt och för tankarna spinna iväg. Om du vill att folk ska hålla sig till ämnet, gör du bäst till att utveckla dina frågor och förklara varför ett brevs utseende eller hur DNA-testet, i detta fallet, går till har för betydelse. Som jag skrev i mitt tidigare svar, så är dina frågor så märkliga att man lätt kan tro att du försöker dölja något för fadern och senare barnet. 

Så, om du inte vill att tråden ska spåra ur, så får du bli ärligare.

• Anonym (Q)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 17:48:47 följande:
    Då får du i så fall utveckla hur mina motiv till att ställa frågan, kommer påverka tex hur brevet kommer att se ut.
    Absolut. Vad kan orsaken vara när man vill veta hur ett brev ser ut? Att man ska hinna få tag i brevet, innan det når mottagaren. Jag kan inte förstå varför brevets utseende och formulering kan vara så viktigt om man inte vill komma åt det eller på något sätt manipulera det. Eftersom du även verkar ha en fixering till att ärendet ska rinna ut i sanden, falla mellan stolarna eller glömmas bort, så verkar det som om du vill att fadern inte ska få brevet. Vill du att jag ska utveckla mer? Jag har redan utvecklat mycket mer än vad du gjort. Du verkar inte förstå hur dina märkliga frågor kan tolkas. Särskilt när du ställer dessa frågorna, men när folk frågar varför du vill veta, då är det inte relevant eller personligt. Jag tror att du blivit hemmablind i dina egna tankar, så att du inte förstår att dina frågor kan framstå som udda.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 22:22:18 följande:
    Fast du utvecklar inte vad det har att göra med hur brevet ser ut eller dess innehåll. Eller menar du att de kommer skriva annorlunda beroende på vad jag svarar här att mina motiv är? Tråden handlar om hur en faderskapsutredning ser ser ut och fortlöper. Det kommer inte förändras oavsett hur jag framstår i den här tråden. Jag som person eller mitt privatliv är inte ämnet för tråde     Nu väljer du att inte förstå. Din första mening är obegriplig. Jag menar att du har dig själv att skylla att trådarna spårar ur, då du fråga märkliga frågor som du inte vill utveckla varför det tex är viktigt för dig att veta hur brevet ser ut. Jag har utvecklat mitt svar till dig. Du är inte villig att utveckla frågor om vad du är ute efter. Du vill/kan inte förstå hur märkliga dina frågor är. När man skriver som du gör, så är det en självklarhet att trådar spårar. Men jag lägger ner. Jag accepterar att du inte vill eller kan förklara varför ett brevs utseende är så betydelsefullt för dig. Nu har jag svara dig två gånger. Har förklarat två gånger på dina frågor till mig, Du har inte svarat mig sakligt en enda gång. Starta hur många trådar du vill. Så länge du inte svarar på varför tex ett brevs utseende spelar någon helst roll, så kommer dina trådar att spåra. Trådarna spårar eftersom läsaren själv får dra slutsatser kring dina märkliga frågor.
Svar på tråden Faderskapsutredning