-
Han är skriven hos föräldrarna men verkar ha flyttat runt. Han jobbar ihop med sin pappan på något vis, vet inte om han skulle kunna skydda honom och täcka upp.Anonym (?) skrev 2024-10-23 20:42:04 följande:Folkbokföringen, företagsregister, banken, bilregister, telefonabonnemang,
-
Anonym (E) skrev 2024-10-23 21:16:20 följande:
Därför att det handlar om barns rättigheter så det är inget ärende som bara faller bort. Familjerätten måste vända sig till socialnämnden för att kunna lägga ner en faderskapsutredning, vilket är ovanligt. I de fallen är det oftast för att mamman vägrar medverka till att pappan hittas.
Det är ärenden där chefen alltid involveras och där man gör sitt yttersta för att inte behöva lägga ner utredningen. Det är alltså ingen liten sak som glöms bort, tvärtom.
Jag jobbade på familjerätten tidigare som faderskapshandläggare fast det var min kollega som hanterade ärenden där det krävdes DNA-test.
Om du vill att faderskapet ska fastställas så har du inget annat alternativ än att vända dig till familjerätten, du kommer inte förbi det, så det är meningslöst att spekulera som du gör nu.
Ta tag i situationen i stället. Ring familjerätten imorgon.
Tack. Men jag ska medverka och jag ska berätta för dem namnet när barnet är fött har jag tänkt
men åh då vet du hur breven där pappan kontaktas för att skriva på brukar formuleras? Kan det vara ett hårt/kallt språk liksom? Eller ringde ni männen först?
Har du varit med om någon man som reagerat aggressiv på erat bemötande?
-
Så han har alltså tagit körkort? Och han har även skaffat pass? Det vet du?EpicF skrev 2024-10-23 23:19:57 följande:De har personnummer och namn på personerna. Med personnummer och namn kan polisen få fram både passfoto och körkortsbild. Det spelar ingen roll att han inte ger sig till känna när polisen vet hur han ser ut...
-
Ja m du utgick väl ifrån att han hade körkort och/eller pass eftersom du verkade framställa det som att de kommer hitta honom med hjälp av det.EpicF skrev 2024-10-23 23:26:06 följande:Skrev jag det?
Läs igen vad jag har skrivit.
Sedan har majoritet av svenskar ett pass eller annan typ av nationell id-handling. -
Han bor lite olika platser verkar det som, men är ändå skriven i föräldrahemmet. Hur ofta han är där, om nånsin, vet jag ej.EpicF skrev 2024-10-23 23:23:53 följande:Där han bor räknas som hemma....
-
Kanske märker jag att de inte hittar honom. Eller så kanske går direkt. Brevet lär ju komma dit och föräldrarna kanske meddelar honom om det. Han kanske samarbetar direkt. Men om han inte vill så kan han säkert klara sig undan. Jag vet inte vilka platser han är och jobbar och bor någonstans så hur skulle polisen veta det. Mobilen vet jag inte vem som står hos operatören. Han betalade med ett kort förstås så det kanske de kan spåra. Men då måste han ju själv vara registrerad på kortet och även polis reagera snabbt men när de åker dit de ser att han använt kortet så kanske han redan lämnat platsen. Men då måste han själv vara registrerad på kortet förstås och inte vara lånat av någon annan.Anonym (?) skrev 2024-10-24 05:53:12 följande:Du lär väl märka hur lång tid det tar för polisen att hitta honom.
-
Jag ska uppge hans namn som sagt och inte ljuga för myndigheterna om något. Sen undrar jag över vad som kommer eller skulle kunna hända efter det. Hur han kommer bli bemött av myndigheterna. Varför jag undrar över det, är min ensak. Håll er till ämnet och spåra inte ur tråden med annat. Tack.
-
Svarar gärna på frågor om det behövs mer info från mig för att kunna svara på hur utredningen fungerar.Anonym (J) skrev 2024-10-24 17:09:11 följande:
Men du kan ju inte starta en tråd och tro att du inte får kommentarer och frågor
-
Då får du i så fall utveckla hur mina motiv till att ställa frågan, kommer påverka tex hur brevet kommer att se ut.Anonym (Q) skrev 2024-10-24 17:40:30 följande:
Folk kommer hålla sig bättre till ämnet om du är ärlig med varför du ställer dessa frågor. Dina frågor är märkliga. Eftersom du ställer märkliga frågor, men inte vill berätta vad det handlar om, så kommer folk att bilda egna bilder om varför du ställer dessa märkliga frågor. Att behöva veta hur brevet från myndigheterna ser ut, som ska skickas till någon annan än till dig, är märkligt och för tankarna spinna iväg. Om du vill att folk ska hålla sig till ämnet, gör du bäst till att utveckla dina frågor och förklara varför ett brevs utseende eller hur DNA-testet, i detta fallet, går till har för betydelse. Som jag skrev i mitt tidigare svar, så är dina frågor så märkliga att man lätt kan tro att du försöker dölja något för fadern och senare barnet.
Så, om du inte vill att tråden ska spåra ur, så får du bli ärligare.
-
Fast du utvecklar inte vad det har att göra med hur brevet ser ut eller dess innehåll. Eller menar du att de kommer skriva annorlunda beroende på vad jag svarar här att mina motiv är? Tråden handlar om hur en faderskapsutredning ser ser ut och fortlöper. Det kommer inte förändras oavsett hur jag framstår i den här tråden. Jag som person eller mitt privatliv är inte ämnet för tråden.Anonym (Q) skrev 2024-10-24 21:04:13 följande:Absolut. Vad kan orsaken vara när man vill veta hur ett brev ser ut? Att man ska hinna få tag i brevet, innan det når mottagaren. Jag kan inte förstå varför brevets utseende och formulering kan vara så viktigt om man inte vill komma åt det eller på något sätt manipulera det. Eftersom du även verkar ha en fixering till att ärendet ska rinna ut i sanden, falla mellan stolarna eller glömmas bort, så verkar det som om du vill att fadern inte ska få brevet. Vill du att jag ska utveckla mer? Jag har redan utvecklat mycket mer än vad du gjort. Du verkar inte förstå hur dina märkliga frågor kan tolkas. Särskilt när du ställer dessa frågorna, men när folk frågar varför du vill veta, då är det inte relevant eller personligt. Jag tror att du blivit hemmablind i dina egna tankar, så att du inte förstår att dina frågor kan framstå som udda.
-
Se här, Q, det går alldeles utmärkt att komma med kalla fakta utan att jag uppger varför jag frågar. Se gärna alla andra inlägg som behandlar frågeställningen, tråden har väl gett så mycket information man kan förvänta sig på ett sånt här forum, funkat mycket bättre än den andra, där jag tyvärr lät mig provoceras till att svara på OT-kommentarer och OT- frågor. Vilket ledde till fler följdfrågor och kommentarer och åsikter som inte hade nåt alls att göra med faderskapsutredningens innehåll. Tråden blev helt urspårad från den ursprungliga frågeställningen. Så jag är nöjd som det är, tack, köper inte för en sekund att folk kommer hålla sig bättre till ämnet om jag svarar på det du vill.Anonym (?) skrev 2024-10-24 21:58:03 följande:Brevet kommer vara vitt och 210*297 mm
-
Om jag svarar på vad jag vill att han ska få för brev och vad jag tror han skulle bli upprörd av, hjälper det dig att svara på frågan om vad som står i brevet som dessa män brukar få?Anonym (?) skrev 2024-10-24 23:07:56 följande:Ibland är det enklare att ge ett bra relevant svar om man vet varför du frågar och vad du vill uppnå.
Brevet är troligtvis skrivet på 80 g papper. Skulle det göra honom upprörd? -
Nej jag tänker inte ge mig, jag får fråga vad jag vill så länge jag inte bryter mot forumreglerna. Ni måste inte läsa eller svara om det inte passar er. Tack för tipset, jag vet att man kan ringa men jag frågar här ändå.Anonym (E) skrev 2024-10-24 23:51:16 följande:Men ge dig nu. Du kan ringa anonymt till familjerätten och fråga vad de skriver i en kallelse i ett sådant ärende.