• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • MammaIda00

Hoppar in här! Plussade igår och BF är 23 juli. Har en pojke som snart är fyra år gammal. Jag hoppas allt går vägen denna gång!

Adam 17/12-2020
  • Anonym (Lyrka)

Grattis till alla som har plussat!
    jag skrev i tråden i början men har inte varit så aktiv det senaste. Är sååå orolig. Har absolut INGA symtom - är det bara jag eller någon mer som upplever det? Hade lite molvärk i början, men inga ömma bröst eller illamående. bör vara i 7+1 idag. Börjar bly psykiskt jobbigt nu. Med mitt första barn var jag illamående och hade ömma bröst, minns dock inte riktigt i vilken vecka det började i. hjälp!

• viljaa
    Emlan93 skrev 2024-11-12 08:21:16 följande:

Så roligt!! 😍😍😍 Åh jag har inga mer test hemma, råkade ju förstöra ett igår också i adrenalinpåslaget. Men beställt hem två till clearblue med veckoindikator. Tänker jag ska ta ett i slutet av helgen och ett till veckan efter om inget annat hänt innan dess 😅

haha, det blev en spännande kväll! Två i chock, får ge det lite tid att smälta in. Men han började redan titta bilar och hus 😅. Det kommer bli bra.

Men hur kunde du hålla dig en hel helg? Grymt jobbat!! Jag kände att en arbetsdag var galen! Men roligt att bära runt på en sådan liten hemlighet själv ja 😍 Har ni funderat länge på en trea? ☺️

Åh ja haha vad kul med bilar och hus!!! exakt den resan gjorde vi när vi gick från ett till två barn 😂 vi har velat ha en trea länge men det har inte passat så bra förrän nu och nu tog det sig ÄNTLIGEN på fjärde försöket haha. Ni då?

haha jag vet ärligt talat inte hur jag lyckades med det, väldigt olikt mig egentligen 😂
  • Anonym (En till)
    Anonym (Lyrka) skrev 2024-11-12 12:15:59 följande:

jag skrev i tråden i början men har inte varit så aktiv det senaste. Är sååå orolig. Har absolut INGA symtom - är det bara jag eller någon mer som upplever det? Hade lite molvärk i början, men inga ömma bröst eller illamående. bör vara i 7+1 idag. Börjar bly psykiskt jobbigt nu. Med mitt första barn var jag illamående och hade ömma bröst, minns dock inte riktigt i vilken vecka det började i. hjälp!

Jag har typ inga symtom heller. Har varit rättså symtomlöst i alla mina graviditeter och de tidigare har gått bra ❤️
  • Laaaaajnea

Nu måste jag också hoppa in i tråden, vi plussade igår och har bf 21 juli om allt går bra 😍  tror knappt att det är sant. 

• Anon0141

Jag mådde illa med första men inte alls nu. Tänker att det kommer gå bra. Alla graviditeter är olika ☺️
  • Sarafamliv

Hoppar in här!
    Plussade för 5 dagar sen när mensen va 2 dagar sen så är på BIM+7, dock tycker jag att mina tester inte blir starkare.. någon som har erfarenhet av det? Bilden är tagen imorse (dock inte morgonurin), väldigt svagt för att vara en vecka efter missad mens.. håller tummarna!

• Emzor1
    Anonym (Nervös) skrev 2024-11-11 23:41:46 följande:
    Graviditetshypertoni är högt blodtryck som utvecklas pga graviditeten 😊 Såklart man får fråga! 
    Stort grattis förresten! 😍
    ja okej! Vad tufft det låter, hoppas verkligen du slipper det denna gång🙏 tack detsamma 😍
  • Emzor1
    h4llon1 skrev 2024-11-12 06:52:43 följande:

Tack detsamma!
    Tog ett med veckor igår och fick 1-2, blev nojig först för jag tänker de borde visa mer. Men jag kan faktiskt ha haft äl så sent som 29-30/10 så de är nog ändå rimligt. Plus att jag ej tog de med morgonurin 😅 
    så var tvungen o ta en sticka idag också, haha! och den var bra mycket starkare än i föregår o även gårdagens! 

graviditetshypertoni är när man får högt blodtryck i slutet av grav! mitt stegrade även sen några timmar efter fl

Nu svarade jag nog fel person när jag skrev att det låter riktigt tufft, och att jag hoppas du slipper graviditetshypertoni denna gång 🙏 förstår att du föredrar en tidig igångsättning då!

Vad skönt med starkare stickor - du får säkert 3+ när som! 🤩 Ska nog faktiskt ta mig en till sticka ikväll ändå.. 😅
  • Emzor1

Grattis till dig med!
    är i liknande situation som dig, fast jag är tidigare. 5+5/5+6 är jag i och mår bättre än någonsin, har massor med energi, inget illamående men däremot ökad hunger som ?symtom?. Första barnet hade jag inte heller jättemycket symtom men definitivt mer än nu, dock först vid v.7 som jag kände mig bakfull på morgonen och kvällarna. 

7+1 är fortfarande tidigt och långt ifrån alla mår dåligt i sin graviditet, men är du orolig hade jag rekommenderat att du pratade med mvc och se om du kan få kontrollera att hcg stiger via blodprov alt. Ultraljud?❤️
Svar på tråden Bf juli 2025