Inlägg från: Anonym (Tredje gången gillt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje gången gillt)

Bf juli 2025

Juliii86 skrev 2025-01-21 08:32:18 följande:
    Vad roligt att höra att det går bra med bebisen! 😊
    Jag fick förresten 2 bilder utskrivna och barnmorskan lät mig filma två sekvenser från skärmen när hon visade upp. Kanske skiljer sig från region till region? Det stod i min kallelse att jag kunde välja att köpa loss bilder för 150kr styck och att jag absolut inte fick filma i salen, men barnmorskan var väl bara schysst helt enkelt :) Behövde inte betala något för bilderna.
    Anonym (:)) skrev 2025-01-21 20:18:51 följande:

Var bor du? 

Min barnmorska både filmade och fotade för att sedan skicka till mig via en app. Vad konstigt att det är så olika, tycker alla borde få det!! ❤️

Stockholm! Håller med, borde ingå :) Dock är detta mitt tredje barn och med båda tidigare har jag fått gratis bilder, så det var nytt att det i kallelsen stod att det skulle kosta. Men så gjorde det ju inte det 🤷🏽?♀️ märkligt!
    MammaIda00 skrev 2025-01-26 11:55:33 följande:

Har ni fått tid för rul? Har fått en tid i början av mars. Ska bli spännande!

Ja jag har också fått tid i början av mars! Superspännande 😀 6e mars tror jag.
    Juliii86 skrev 2025-01-26 20:50:46 följande:
    Jag har fått tid den 27 februari 😊 

Är det någon som ska ta reda på kön? Vi har pratat om att vi vill veta vad det blir. 

Min man ställde ultimatum på att vi måste ta reda på könet om det skulle bli något tredje barn 😂 vi har två döttrar och tog reda på det med första, inte med andra. Jag tyckte mycket om att inte veta och skulle helst inte ta reda på det den här gången heller, men nu har jag lovat 😊 han skulle inte klara av att hålla det hemligt heller så jag får väl också reda på det.

Juliii86 skrev 2025-02-01 12:46:24 följande:

Hej hur går det här? Hur mår ni nu efter att det har gått en längre tid? Är det någon som känner sig bättre? 
    Jag hade en del illamående, spydde ibland och fick ofta vad jag än åt halsbränna. Så nu har jag ätit mat som jag inte kunde göra förut utan att få spyattacker eller halsbränna. Så det känns väldigt bra. Jag hoppas att det fortsätter så. Köpte för övrigt omeprazol för halsbränna. Vet inte om det var som hjälpte få bort halsbrännan.

Jag har även kännt pytte pytte pytte små sparkar. Testade en gång att skaka magen för det kändes inget och så började röra sig något inuti. Lite som att någon sträcker sig. Jag är nu i vecka 16 (15+1). 

Hej! Är förkyld men annars mår jag bra, inget illamående eller så. Jag är förvisso rätt trött och sover väldigt djupt, plingar till som en klocka strax efter 22 och då somnar jag inom 30 sekunder hehe.

Känner också lite fladder här och där, nästan dagligen nu så det känns inte som det är några tvivel om vad det är längre, är i 15+1 idag!

Jag och stora barnen försöker ha som tradition att köpa och äta den frukt som bebisen beskrivs som storleksmässigt, så i söndags mumsade vi citron!
    Juliii86 skrev 2025-02-03 20:02:54 följande:
    Hej, Vad tråkigt med förkylning. Vad bra att du mår bra. Den är jobbig att känna sig trött. Jag har nog känt av det och kan ibland somna på soffan. 

Det är mysigt när man känner bebisen i magen 😊 Ja man borde nog kunna veta vid det här laget att det är bebisen som festar loss i magen 😂

Vad mysigt tradion ni har 😃 

Jag har en fundering om det är någon som vet.. var så länge sen jag var gravid sist så jag minns inte hur det var. Magen brukar bli väldigt hård efter maten fram tills natten. Sen blir den mjuk på morgonen igen. Ibland känns det som mensvärk när den hårdnar till. Är det sammandragningar eller är det att tarmarna som är igång efter maten?
    Det kan säkert vara sammandragningar, men jag har inte haft så mycket sammandragningar i någon av mina graviditeter så tycker det är svårt att veta. Det händer ju verkligen en hel del i magen och det bubblar fram och tillbaka...

Om du får ont är det väl bäst att du pratar med din barnmorska! Jag ska träffa min nu snart igen, första gången sedan inskrivningsbesöket.

Mysigt med RUL för alla! Hur gick det igår, MammaIda00?

jag har rul imorgon, känner små sparkar i princip varje dag ☺️

ska bli spännande med rul och min man följer med. Vi har två döttrar så han håller tummarna för en pojk, jag vill helst ha en till tjej 😁

Allt gick bra på RUL! Det blir en grabb 😅 är lite chockad men såklart glad ändå, det blir roligt. 

Hoppas det känns bra mef nya barnmorskan men annars måste du väl få byta tillbaka, såvida den andra barnmorskan inte är ledig/sjukskriven?

jag hade gärna gått till samma barnmorska som jag hade till mina två döttrar men hon har tyvärr gått I pension. Känner inte nya så väl än, bara träffat henne en gång, men det blir nog bra. Nästa gång vi går dit och lyssnar på hjärtat så sa hon att jag kan ta med mig stora barnen så de får höra hjärtljudet, det blir kul :)

Hur går det för juli-gänget :) ? sista trimestern nu!

Jag har hittills mått otroligt bra, förutom oturen att åka på magsjuka 2 omgångar. Det var inte roligt med en vild, stark unge i magen.

Nu misstänker jag dock att lite foglossning börjar komma, det gör lite ont i höfterna ibland och magen är tung. Det kommer bli jobbiga sommarmånader framför mig, känner jag på mig.

Börjar fundera lite kring förlossning, den luriga trean har jag fått lära mig om. Hoppas innerligt på en enkel förlossning, jag har hyfsat problematiska graviditeter och förlossningar bakom mig, men det får jag nog ta upp med min barnmorska.

Hur mår ni?

Juliii86 skrev 2025-05-18 09:45:38 följande:
    Hej! 

Nej vad tråkigt med magsjuka! Ingen bra kombo att ha det och vara höggravid 😬 Hoppas att du mår bättre nu.

Konstigt nog så började jag få ischias för en månad sen ungefär och sen att det svider till i underlivet. Fick veta att det heter Lightning crotch. Det känns som det blixtrar till I underlivet muskler. Svårt förklara känslan. Tröttheten har kommit ikapp mig igen. Vilar mig när jag har möjlighet och försöker få den vila jag behöver.

Ja det kan vara värt att ta upp det med bm så att ni kan göra en plan för hur du vill ha det. Jag har inte haft några komplikationer utan att det har varit en för snabb förlossning från förra graviditeten. Började få värkar som inte var så täta som sedan snabbt vänds till täta värkar och då var det bara åka iväg snabbt. På vägen dit så var det nära på att föda i bilen så när jag kom till förlossning var det akut köra mig med britsen till förlossningsrummet 😂 Min man hade sagt lite fel till personalen och jag minns jag sa till han att jag föder snart barnet men han var redan så stressad att han inte tänkte sig för och sa något stil med att dom inte är så täta. Så när jag kom dit fick jag sitta på en soffa men det gick tydligen inte vara lugn. Det var då personalen märkte att jag håller på föda så hon bad mig ligga på britsen så hon kunde kolla om jag var öppen. Visst var jag det. Hel öppen! Så den här gången kommer jag säga du måste lyssna på vad jag säger 😅 Stackare måste varit så nervös över hela situationen för det gick så snabbt.

Hej och hå, vi är verkligen gravida nu!!! Kanske bebisen som börjar fixera sig? Då vill jag minnas att just de där ilningarna kom. Mina två tidigare barn hade fixerat sig vid det här laget men på senaste barnmorskebesöket var det tydligen lite svårt att känna och mäta bebisen så jag ska gå på tillväxtultraljud i juni. Tror inte det ska vara någon fara, är mest glad att få kika på bebin en extra gång :)

Hehe, inte lätt alltid att veta hur de ska kommunicera när det inte är dom som känner av det i kroppen... Men vad spännande, hur känns det nu då inför trean? Blev du tilldelad den förlossningsklinik du hade valt :) ?

Ja, verkligen höggravid! Känner ofta hur kroppen säger åt mig att sakta ner, försökte springa till bussen imorse och det var ingen bra idé 😅

Aha, det var andra ni väntade, juste! Fick för mig att du också väntade nr 3 :) Det kommer blir fantastiskt med syskon, jag har ju två döttrar som sagt varav en fyller 9 i år och jag tycker det är underbart hur engagerad och medveten hon är om kommande bebis. Även femåringen är mycket peppad, vilket är så fint att se. Jag tycker det är jätteskönt att ha relativt stora åldersspann på barnen, hade nog inte orkat massa tätt inpå, flera blöjbarn etc. Det blir mycket fokus till varje barn, värdefullt tror jag!

Okej! Skönt att det finns plats. Jag bor i Stockholm så det är ju lite sisådär med val av förlossningsklinik - vet att man kan bli runtslussad en del om det är många födande. Men jag hoppas få föda där jag valt :) Vi bor lite lantligt till så har ca 50 minuters bilresa till närmsta sjukhus! Med tidigare två bodde vi mer centralt och har tagit taxi när det varit dags, men den här gången blir det nog egen bil. En ny erfarenhet, känns nervöst men också spännande och kul!

Juliii86 skrev 2025-05-20 12:18:09 följande:
    Haha! Inte lätt att ha motionen på topp. Känner själv att jag blir ibland andfådd väldigt lätt. Har dessutom svårt att andas ibland. Känns lite som panikångest, att luftstrupen blir super smal. Som tur är det inte ofta det händer. Bara ibland.

Om jag ska vara ärlig så var jag orolig över att dottern är så stor 🙁 Hon har verkligen saknat att ha en syskon men som jag förut kom saker emellan. Jag har försökt inte stressa upp mig över det för jag brukade blicka bakåt och tänka jag borde gjort annorlunda men saker sker av en anledning. Ja har man tät intill med barn blir jobbigt. På grund att jag har svårt att bli gravid så jag har inte haft någon skydd så det känns jobbigt att jag inte kunnat bli gravid på naturligt sätt. Har fått göra ivf och ett fryst blastocyst. 

Ja 🙂 Det känns skönt att det löser sig här vi bor men när jag har läst andra att de behöver åka långt för att till ett annat sjukhus för att den är stängd över sommaren eller att man behöver välja vilket sjukhus det blir är ju bara jobbigt. Kan inte tänka föreställa mig hur jobbigt är för vissa. 

Förstår att du känner dig nervös över det men jag tror ni fixar det galant 🙂 Ni får försöka göra en plan för hur ni ska ta er snabbt till förlossningskliniken så ska det gå jätte bra.

Har du packat din bb väska än? Jag har inte gjort det än för jag håller på tvättar massa gamla kläder som min dotter haft på sig som jag ska sälja. Det är verkligen mycket kläder som jag borde ha gjort mig av för länge sen. Jag har ju allt annat från förra graviditeten förutom att jag behöver köpa nya kläder till lille man. Det blir vårt första pojk i familjen 😊

Ja, jag tycker det är jobbigt när det känns som maten fastnar halvvägs ner men blockeras av magen, då är jag fortfarande hungrig men maten har liksom inte hunnit ner i magsäcken 😆

Det kommer bli finemang! Har vänner med större åldersglapp än så mellan sina syskon och de har en finfin relation även upp i vuxen ålder. Jag tror hon kommer glädjas så mycket över ett litet syskon!

Det är första pojken här också! Har en hög med kläder som jag behöver sortera ut och tvätta upp, har bara kastat upp allt på vinden hittills. Men nej, vi har inte kommit till att packa BB-väska ännu - det känns ännu lite tidigt på något sätt? Vi håller på att renovera lite här hemma också så har fullt upp egentligen men veckorna går ju fort så det är nog smart att börja sortera lite smått redan nu och fundera på vad som ska med och inte... När är ditt BF nu igen?

Juliii86 skrev 2025-05-22 21:14:31 följande:
    Haha nej vad jobbigt 🤣 Ja det är inte alltid lätt att vara gravid 🙂 

Tack för pepp!❤️ Jag hoppas också att det kan vara bästa vänner för livet. Även om det kan bli bråk ibland och så men det ingår i livet. 

Jaha vad spännande första pojke! Ok så du har också sparat på dig massa kläder. Ibland kände jag min ensam om det att spara kläder. Jag behöver egentligen packa färdig min bb väska redan nu för på grund av att dottern kom tidigare än väntat så jag är rädd att jag glömmer av tiden och så vips står man där utan att vara färdig packad. Ja man kan ju börja lite smått det man har hemma.

Jag har Bf 24 juli. En dag innan vår bröllopsdag 👰🏻?♀️🤵🏻?♀️
    Vi brukade åka iväg på en lite resa i Sverige för att titta på loppisar och se vad som finns längs vägarna till hotell men nu blir det ingen sån resa. Lite tråkigt för jag vill verkligen åka någonstans. Får kanske vänta med det tills nästa år. När har du bf? 🙂

Bråk ingår absolut men det ser jag inte som något negativt, tvärtom bra läxa för livet :)

Hehe, jag har mest sparat kläder pga lathet. Så fort något blivit för litet så har jag kastat upp det på vinden utan närmre eftertanke, slängt grejer som blivit för slitna naturligtvis men i övrigt mycket sparat. Allt ligger dock huller om buller i olika storlekar så det blir spännande att se vad som faktiskt går att använda nu.

Min första var sen och med nummer två blir jag igångsatt, hoppas jag ska slippa gå över tiden den här gången men man vet ju aldrig :) räknar med att det kommer dröja. Mitt BF är 27e juli så har siktet inställt någon gång i mitten av augusti 😂 Just nu känns det OK men jag vet ju hur less man blir på slutet.

Förstår att det blir svårt att resa! Och grattis till bröllopsdagen :) Vi kommer nog inte heller åka på något större äventyr i sommar, men det blir spännande nog med en ny bebis tänker jag!  En resa i sig :)

Svar på tråden Bf juli 2025