• Juliii86

Bf juli 2025

Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-14 14:45:25 följande:
    Har du barn sedan tidigare :) ? Lycka till! har du gjort något tidigt ultraljud eller blir det första?
    Ja, jag har en dotter på 7 år, ivf på andra försöket och denna gången ett fryst blastocyst som blev över från andra försöket. Hade två över men en överlevde inte.

Eftersom dettta var ett ivf försök så gjorde man ett tidigt ultraljud för att se så allt ser bra ut.

Ägget som frös var år 2016 så de var osäkert om jag behövde göra KUB för jag var då 30 år så då kanske det skulle räknas som under 35 år. Jag har inte hört något från min bm ännu så jag vet inte om vad som gäller nu om det blir en vanlig ultraljud eller vad det blir?
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-14 20:20:56 följande:
    Åh, förstår! Min äldsta dotter är född 2016 så då är de ju samma årgång men 9 års ålderskillnad, haha!

hoppas allt ser bra ut även denna gång då :) jag ska göra vanligt ultraljud på måndag, du är ju bara beräknad en dag tidigare än mig så gissar det blir vanligt UL? Lycka till!
    Ok 😀 Det känns som man är ensam om att ha barn i stor åldersskillnad. 

Ja vi får hoppas på det 😊 Ja det måste nog vara så att det är en tidig ultraljud. Det var så länge sen man var gravid och det verkar som att de har ändrat på mycket saker. Förr fick man fylla i papper och nu gör man det på 1177 som man sen får gå igenom med sin bm.

Tack och lycka till.. till dig också 😊 Berätta gärna hur det gick för dig. 

Är det någon som vet om man får hem en liten bild på bebisen på sitt tidiga ultraljud? Är det vaginalt eller på magen? Är i vecka 13 (12+4)
  • Juliii86

Jag vaknade i natt av en smärta i magen och på ryggen. Vet inte vad det berodde på? Försökte känna om det var bebisen som höll på sträcka på sig och vände sig. Det var så konstig känsla, lite som min förra graviditet men då var jag kanske i vecka 30... Nu när jag satte mig på soffan känner jag hur bebisen sträcker på sig (det kändes som en liten tennisboll som ville komma ut från magen och nu känner jag inte bebisen längre. Jätte konstigt! Jag är bara i vecka 13 (12+5) 

• Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-17 21:55:25 följande:
    Hur gick det idag? Var du på ultraljudet?
    Jag var på ultraljud idag och det var som du sa en tidig ultraljud 🙂 Allt såg ut som det skulle och jag har samma bf. Jag berättade min smärta jag upplevde och hon sa att det var tarmarna. Jag misstänkte att det kunde vara tarmarna men blev så osäker. Så det var skönt att se att bebisen mår bra och att se den röra sig. Den var så livlig att det var svårt få till stillbilder.

Vet inte varför om det bara gäller på sjukhuset att de skickar en länk till mobilen där man får ett sms med en länk som man kan få se bilder och videoklipp. Den sparas i 30 dagar sen raderas den. Jag trodde jag skulle få utskrivet foto men det blev inte så. Funderar på framkalla bilderna. Jag har ju inte varit gravid på länge så antar att det har ändrats eller så är det bara på sjukhuset det har så? 
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-21 08:21:12 följande:

var på UL igår och fick se en bebis som tycks må bra :) blev flyttad så uppdaterar BF-lista

BF Juli Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89
    24/7 - Juliii86
    27/7 - Tredje gången gillt
    28/7 - Angiesmamma

Vad roligt att höra att det går bra med bebisen! 😊
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-21 08:46:22 följande:
    Jag fick förresten 2 bilder utskrivna och barnmorskan lät mig filma två sekvenser från skärmen när hon visade upp. Kanske skiljer sig från region till region? Det stod i min kallelse att jag kunde välja att köpa loss bilder för 150kr styck och att jag absolut inte fick filma i salen, men barnmorskan var väl bara schysst helt enkelt :) Behövde inte betala något för bilderna.
    Ok 🙂 Ja det verkar som det skiljer sig från region till region. Jag anmälde mig i en facebook grupp och där var det många som skrev olika, vissa med länk andra med utskrivna foto. Vad snäll bm som lät dig filma och dessutom få bilder gratis 😀 Jobbigt att man behöver betala för att få bilder, tycker sånt ska ingå i besöket. 
  • Juliii86
    MammaIda00 skrev 2025-01-26 11:55:33 följande:

Har ni fått tid för rul? Har fått en tid i början av mars. Ska bli spännande!

Jag har fått tid den 27 februari 😊 

Är det någon som ska ta reda på kön? Vi har pratat om att vi vill veta vad det blir. 
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-27 21:54:24 följande:
    Ska på RUL den 10 februari och ska inte ta reda på kön. Gjorde det med dem två första och det var väl roligt på ett sätt men med tredje valde vi att inte veta och det var en speciel känsla att inte veta 😍
    Då har inte så långt kvar till rul 🙂 Vad roligt att ni valt att inte då reda på det. Låter spännande! Vi tog reda på första barnet och nu väljer vi göra det nu också. Vi har så mycket flickkläder hemma och då vill vi veta om vi behöver sälja eller ha kvar det. 
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-28 08:14:24 följande:
    Ja då kan det vara bra att veta 😄
    Har tre tjejer så en hel del flickkläder här med 😂
    Har dock mycket neutralt i minsta storlekarna!
    Ja, haha 😂 
    Jaha vad mysigt med tre flickor 😊 Det är ju bra att ha neutral. Det har inte jag 🤪 Har lovat syrran att jag ska dela med mig lite kläder. Jag har kläder som att öppna en secondhand butil 😂🙈
  • Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-29 06:26:39 följande:
    Ja tror inte vi kan få pojkar så rätt inställd på en flicka till 😄 ja fast det är bara i 50-56 sen är det rosa och klänningar 😂
    ja men det är ju bra! 😊 
    Jaha jag förstår hur du menar 😊 Aha, du har också rosa 😂 Min man sa att det bästa är att stå på loppisar för att sälja av kläderna. Funderar på att göra det.
Svar på tråden Bf juli 2025