Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-05-20 11:20:03 följande:
Ja, verkligen höggravid! Känner ofta hur kroppen säger åt mig att sakta ner, försökte springa till bussen imorse och det var ingen bra idé 😅
Aha, det var andra ni väntade, juste! Fick för mig att du också väntade nr 3 :) Det kommer blir fantastiskt med syskon, jag har ju två döttrar som sagt varav en fyller 9 i år och jag tycker det är underbart hur engagerad och medveten hon är om kommande bebis. Även femåringen är mycket peppad, vilket är så fint att se. Jag tycker det är jätteskönt att ha relativt stora åldersspann på barnen, hade nog inte orkat massa tätt inpå, flera blöjbarn etc. Det blir mycket fokus till varje barn, värdefullt tror jag!
Okej! Skönt att det finns plats. Jag bor i Stockholm så det är ju lite sisådär med val av förlossningsklinik - vet att man kan bli runtslussad en del om det är många födande. Men jag hoppas få föda där jag valt :) Vi bor lite lantligt till så har ca 50 minuters bilresa till närmsta sjukhus! Med tidigare två bodde vi mer centralt och har tagit taxi när det varit dags, men den här gången blir det nog egen bil. En ny erfarenhet, känns nervöst men också spännande och kul!
Haha! Inte lätt att ha motionen på topp. Känner själv att jag blir ibland andfådd väldigt lätt. Har dessutom svårt att andas ibland. Känns lite som panikångest, att luftstrupen blir super smal. Som tur är det inte ofta det händer. Bara ibland.
Om jag ska vara ärlig så var jag orolig över att dottern är så stor 🙁 Hon har verkligen saknat att ha en syskon men som jag förut kom saker emellan. Jag har försökt inte stressa upp mig över det för jag brukade blicka bakåt och tänka jag borde gjort annorlunda men saker sker av en anledning. Ja har man tät intill med barn blir jobbigt. På grund att jag har svårt att bli gravid så jag har inte haft någon skydd så det känns jobbigt att jag inte kunnat bli gravid på naturligt sätt. Har fått göra ivf och ett fryst blastocyst.
Ja 🙂 Det känns skönt att det löser sig här vi bor men när jag har läst andra att de behöver åka långt för att till ett annat sjukhus för att den är stängd över sommaren eller att man behöver välja vilket sjukhus det blir är ju bara jobbigt. Kan inte tänka föreställa mig hur jobbigt är för vissa.
Förstår att du känner dig nervös över det men jag tror ni fixar det galant 🙂 Ni får försöka göra en plan för hur ni ska ta er snabbt till förlossningskliniken så ska det gå jätte bra.
Har du packat din bb väska än? Jag har inte gjort det än för jag håller på tvättar massa gamla kläder som min dotter haft på sig som jag ska sälja. Det är verkligen mycket kläder som jag borde ha gjort mig av för länge sen. Jag har ju allt annat från förra graviditeten förutom att jag behöver köpa nya kläder till lille man. Det blir vårt första pojk i familjen 😊