Estetiken vs storleken
Anonym (Marie) skrev 2024-10-25 00:42:43 följande:
Ärligt talat, denna kukfixering hos män är bra konstig.
Jag tänker aldrig ens på hur en kuk ser ut. Den är bara där och jag tar den som den är, liksom. Det är mannen jag tycker om och han har den kuk han har... Jag är glad om den ger mig njutning, hur den ser ut bryr jag mig inte ett smack om.
Män är fixerade vid utseende eftersom de går igång på det visuella. Kvinnor går igång på det emotionella. Både män och kvinnor gör misstaget att tro att det motsatta könet går igång på samma saker dom de själva. Den här typen av trådar är ett utmärkt exempel på det.
Förutom att det är ganska mänskligt att tänka så, att döma andra utifrån sig själv, så lobbas det ute i samhället intensivt för motsatsen, att män och kvinnor är likadana, tänker likadant och funkar likadant. Men denna politiska tanke stämmer inte med verkligheten.Män -på gruppnivå- skiljer sig från kvinnor -på gruppnivå-.
Därför är det inte alls konstigt att män är fixerade vid utseende, eller att de tror att kvinnor uppskattar dickpics (eftersom de själva skulle uppskatta att få en motsvarande bild från en kvinna), eller att de tror att kvinnor tänker på mäns kukar lika mycket som män tänker på kvinnors bröst. Därav denna typ av trådar.
Och kvinnor tycker i sin tur att män är underliga eller t.o.m. creepy eftersom de inte förstår dem, då kvinnor funkar annorlunda, eftersom som de konstant blir matade med det politiska mantrat att kvinnor och män är samma, och dessutom är det det kvinnliga perspektivet som anses vara norm numera. Män och manligt är inte lika normalt, inte lika fint, alla borde vara mer som kvinnor för det är mycket bättre. Så har det låtit de senaste årtiondena.
Otroligt mycket skada har orsakats av postmodernism och extremfeminism.