Juliii86 skrev 2025-04-29 09:18:08 följande:
Vad bra att det ordnade sig med resa och ivf 😊 Du gjorde ändå bra från dig att sysselsätta dig med saker och våga planera även om det känns svårt. Man behöver också unna sig när man gör ivf för det lätt att man stressar upp sig när man väntar på svar för hur allt har gått. Jag hoppas för dig nu!! 🤗

Jo det går bra för mig 🙂 Är i vecka 28 (27+4). Magen växer och man känner mer bebisens rörelser på ett annat vis än vad jag gjorde tidigare. Det är mycket starkare rörelser än vad jag gjorde med förra graviditeten. Det är så otroligt hur olika det kan vara från graviditet till graviditet. 

I början av graviditeten så hade jag en hemsk illamående med halsbränna och magkatarr. Det var det värsta jag varit med om men nu mår jag prima! Finns väl vissa maträtter som jag inte kan äta men annars går det bra. Tröttheten är värre nu och sover inte mycket timmar om nätterna som jag borde. Jag behöver ta naps lite då och då för att kunna orka dagen. Äter järntabletter och omeprazol som är mot halsbränna. Hade inte klarat mig utan omeprazol.

Det finns såklart dagar jag mår dåligt allmänt och det är mycket pågrund av att jag är sjukskriven för psykiskmående. Det är väl det som är det jobbigaste nu att jag inte kan slappna av och må bra. 
Tack, hoppas också! Blir alldeles pirrig varje gång jag kommer på hur nära det är nu, även om det såklart finns med mig att oddsen inte är på min sida rent statistiskt 😊
vad långt du gått, kul! Och spännande med en så annorlunda känsla från förra graviditeten, men tänker att de skiljer väl sig nästan lika mycket som bebisarna som ligger där haha. Låter som en tuff början, men skönt att du verkar bra bra fysiskt nu, Även om du är trött. Men jobbigt med det psykiska. Hoppas det blir bättre ❤️