• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

VSGJ2025 skrev 2025-05-09 09:38:32 följande:
    Tack snälla ♥️
    Hej hur har det gått för dig? 🌸 Hoppas att det går bra!
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 14:11:40 följande:
    Hej! Det har gått bra tack, tre positiva tester och idag fick vi se hjärtat slå för första gången 🥰 Vecka 7+5. nu håller vi alla tummar att det går fortsatt bra framåt 
    Åh stort grattis ! 🥰 Ja vi får hålla tummarna för det. 
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 17:52:15 följande:
    Tack! 🥰
    Hur mår du annars? Har du fått några symtom? Jag fick symtom senare i veckan och var lite orolig över att jag inte kände av något alls sen kom det som en bombnedslag med illamående 😬
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-06-22 10:11:03 följande:

Hej ! Hur går det för er alla ?🤗 
    Har varit lite inaktiv efter vårt MA . Sen fick vi vänta i 2 månader innan vi fick göra någon ny återföring . Men nu så ! Nu är vi med i matchen igen och idag är vi på RD 5 🤗

Nä men hej! Hjärta
    Vad roligt att höra från dig Glad förstår att du inte velat vara aktiv här{#emotions_dlg.flower} men ändå kul att ni är igång igen, vi håller tummarna för dig!

För mig går det tyvärr sådär, mycket foglossning, är svullen både händer och fötter, en del halsbränna och en stukat fot Obestämd  Jag råkade trampa i en stor grop på en parkering i centrum och såg inte att den låg där. Trillade mot marken och som tur är så skadade jag inte magen bara min högra fotled och skrapade upp min vänstra knän. Jag råkade också dra ner min dotter så att hon också föll ner så det vart en del folk som kom till mig och såg till att det går bra för mig. Min fot börjar bli bättre men det är en bit kvar av svullnad. Inte jätte kul att gå i kryckor när man är i vecka 36.
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-06-22 19:42:45 följande:
    Ja det känns så bra att bollen är i rullning igen! Men att vänta är inte min starka sida och tålamodet börjar redan tryta 😅 Denna gången ska jag försöka att inte ha så stora förhoppningar ! 
    Men oj vad fort tiden går ! Krämpor man får ta när man bakar antar jag 🤭 Men vilken otur du har .. hoppas det hinner läka bra innan bebis kommer 🤗
    Vad skönt att höra det ☺️ Jag har inte velat störa dig och tänkt att det får ta den tid du behöver så kommer du när du är redo 🙂 Hehe nä den väntan är jobbig men sen går det fort när man minst anar det.

Ja nu känns det som det går väldigt fort fram. Har en del att göra i hemma och har inte heller hunnit packa bb väskan. Behöver köpa en del saker till bb. Så jag känner mig lite stressad nu när jag inte kan köra bil. Det är bara jag som har körkort. Ja verkligen sån otur 🤕 Det vart en del tårar när jag inte kan röra mig fritt och ta mig till platser.
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-06-23 11:30:50 följande:
    Ja det var rätt skönt att ta en paus . Veckan mellan beskedet och behandlingen var nog det värsta . Hade näst intill panik och ville bara ha bort "det" . Så fort behandlingen började så blev det en sån lättnad och jag kände igen mig själv igen . 

Åh förstår att det känns stressigt för dig . Det är en jobbig känsla när man vet att man har så mycket att göra och inget kan göra. Hoppas foten snart blir bättre och att  du hinner allt du behöver göra innan bebis väljer att komma 🤗
    Jag förstår det 😔 Det måste varit fruktansvärt jobbigt att gå igenom det. Min syster fick också missfall efter ivf. Första gången var det MA och nu mf. Det är en jobbig känsla i den stunden och efteråt förståss. 
    Jag håller tummarna lite lätt för dig att det ska gå vägen nu. Man önskar ju inget annat än att det ska bli en liten bebis.

Tack det hoppas jag också att jag ska hinna läka innan bf men det borde jag nog göra.
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-06-25 10:31:37 följande:
    Lider med henne... Hoppas det blir bebis för din syster snart  ! Tack snälla  , RD 8 idag och testet var positivt 🥰 nu hoppas jag att det är en stark liten prick där inne som väljer att stanna hos oss🤗
    Ja det får man hoppas! Vad roligt att höra att du fick plus! Ja nu hoppas vi på positiva nyheter och jag säger lite försiktigt grattis till dig ☺️❤️
  • Juliii86

Jag åkte in till förlossnings akuten den 7 juli efter ett besök hos MVC där hos såg protein i kisset som tyder på havandeskapsförgiftning. Vilket ledde till igångsättning och hela förlossning blev till en mardröm och trauma. Min lille pojk föddes igår kl 04.34. Vi är fortfarande kvar på bb på grund av högt blodtryck som dom behöver hålla koll på. Jag kanske åker hem på fredag.

• Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-09 20:08:20 följande:
    Åh herregud .. vilken tur att du fick hjälp snabbt . Tråkigt att det inte blev en bra upplevelse för er . Hoppas att ni mår bra trots omständigheterna! Och ett jätte stort grattis till er lilla pojk 🥰💖
    Ja det var tur det. Usch ja jätte tråkigt men tur i alla fall att alla mår bra. Jag är kvar på bb på grund av blodtrycket är högt men idag har det visat lägre och ibland högt. De vet inte riktigt om när de kan släppa iväg mig då det finns risk att inom 2-3 kan det stiga upp igen. Svullnaden på fötterna har knappt gått ner och är lite orolig över det. Ska fråga sköterskan om det är normalt att det dröjer innan fötterna ser normala ut.

Tack! 🙂❤️
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-09 20:08:20 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Hoppas att allt är som det ska ❤️
  • Juliii86
    Anonym (Moralpolisen) skrev 2025-07-31 17:29:42 följande:

Det heter inte FET, det heter viktvarierad.

Du har hamnat i fel tråd 🤦🏻?♀️
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-31 17:23:37 följande:
    Hej jo det går väll bra hoppas jag ! Vecka 10 idag , 9+0. Har det sista 3 veckorna haft ett illamående som inte varit så roligt . Känner mig nästan magsjuk vissa dagar 😅 Har börjat äta postafen men blir så trött av dom . Har VUL på måndag så hoppas verkligen att det ser bra ut denna gång . 
    Hur går det för dig och bebis ?🥰💖
    Vad roligt att det går bra. Oj redan vecka 10, vad tiden går fort ☺️ Usch den illamående är inte rolig alls. Hoppas att den går över snart. Ok då ska jag hålla tummarna för dig 🍀

Jo det går bra. Han mår fint även om hans mage krånglar lite men med lite hjälp på traven så har magen börjat bli lite bättre. Vi ger han matolja i flaskan och magdroppar. 
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-31 20:29:20 följande:
    Ja det är galet hur segt men på något sätt fort tiden går 😅 
    Jag uppdaterar på måndag hur det gått 🤗 
    Men vad skönt att höra 💖
    Gör det ☺️ Så hoppas vi att den lillen mår bra i magen ❤️
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-08-04 16:04:04 följande:
    Det fanns ett fint tickande hjärta !Allt såg bra ut idag och jag är så lättad 🥹 
    Åh men vad roligt att höra 🥲💖 Jag förstår du känner dig lättad. Stort grattis igen ❤️ Nu ska den lill* stanna kvar, hela vägen till bf. Får man fråga om du fick göra något annorlunda denna gången?
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-08-05 13:55:27 följande:
    Tack snälla 🥹Ja jag hoppas verkligen att lillen vill stanna hos oss ! 
    Nej inget annorlunda denna gången , i naturlig cykel som sist 🤗
    Aha ok 😊 Så kul att det går bra för dig med lille bebisen i magen. Du får berätta mer hur det går för dig. 
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-08-27 09:51:47 följande:
    Var på TUL igår 12+5 . Allt såg jätte fint ut och bebis mätte exakt. 
    En aktiv en som stog på huvudet för det mesta och låg med benen i kors och armarna bakom huvudet så det var svårt att få en bra bild 😅 
    Nu vågar jag äntligen börja tro på att det kommer gå vägen 🥰 
    Nej men vad roligt att höra 🥲 Så underbart att allt såg bra ut ❤️ Hehe vad gulligt 😍 Dom är så busiga i magen att man aldrig vet man förvänta sig att se 😅 Jag är så glad för din skull att du äntligen vågar tro det går vägen. Fortsätt gärna uppdatera för hur det går med din lille pyret 🤗 och tack för att du fortfarande skriver. 
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-08-28 11:23:42 följande:
    Tack snälla , det är en sån lättnad ! Har börjat berätta för familjen så nu börjar de kännas roligt. Väntar bara på att illamåendet ska börja släppa så man blir människa igen  .
    Det gör jag🤗  hur mår ni och hur går det med allt ?🤗💖
    Jag kan tänka mig det 🤗 Det måste vara en otrolig känsla att se lilla pyret på skärmen. Ja usch den illamående är inget roligt, hoppas att det blir bättre snart. Familjen mår bra förutom jag som blivit sjuk. Är dunder förkyld och haft feber. Vet inte om jag har influensa för jag mår jätte dålig 🤒 Har lite feber kvar men inte så högt. Lillen har visat många nya saker som att fokusera på saker, ler mot oss och ibland hör man ett litet skratt (inte fullt utvecklat) Det är så mycket att se han utvecklas ju mer tiden går. Han är snart 8 veckor 😁
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-10-13 16:38:16 följande:
    Äntligen var dagen för RUL här ! Varit så otroligt orolig och nervös.
    Men allt såg bra ut och vi väntar en flicka🥹🥰
    Åh vilken lyckorus!! Stort grattis! 🥰❤️ Vilken underbar känsla. Förstår att du har varit nervös men du ska se att allt kommer gå jätte bra. Håller tummarna för det.
Svar på tråden Någon mer som ska göra FET