Avsvalnade känslor eller bara rastlös?
Hallihallå. Jag har varit i ett förhållande i 4 år och har på senare tid känt mig rastlös. Jag kan inte säga var skon klämmer men jag vet inte riktigt om jag ser en framtid tillsammans längre. Tanken på att tex köpa gemensam bostad eller gifta sig känns inte lockande alls. Att ta steget vidare i förhållandet med andra ord. Vi har en bra vardag utan bråk, tjafs eller dylikt. Vi får mycket egentid dels då jag har ett intresse för träning som jag gärna lägger tid på och han spelar gärna med vänner via datorn. Utöver det jobbar han skift så varann vecka syns vi enbart på helgen. Så brist på ensamtid är det inte. Jag avslutar snart en 3 årig utbildning och har börjat söka jobb. känner mig klar med plugget och är redo för nästa kapitel i livet. Frågan är bara om det är med honom i det eller inte? jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt. Vill inte göra något förhastat som jag sedan kommer ångra resten av livet men vill inte heller vänta på att det ska bli bättre utan att jag gör något åt saken. Har ni några givande reflektioner tar jag gärna emot dem. Har ni lämnat en fin relation pga rastlöshet eller har känslorna växt starkare efter en lång period igen?