• Ikaros12

Övertramp eller ej, gå på "fest" som gift?

jag tycker att det absolut inte är konstigt att man träffar andra och delar upp sig lite som par. I ett kärleksfullt förhållande så tror jag till och med att det kan vara nödvändigt. Saker händer som gör att det blir så ibland och vänner vill ibland vara ensam med sin vän.

Det låter som att din fru inte förstår hur du upplever situationen. Hon känner sig inte trygg med att du ska iväg. Vad den otryggheten är bör ni prata om. Det är inte bra för någon av er. Du och hon måste få träffa och umgås med andra, men ni måste alltid känna er trygga med varandra. En sådan sak brukar vara att man alltid ska känna sig välkommen av sin partner, men att man respekterar att andra relationer behöver vårdas. Att det inte finns några hemligheter och att man känner att den andra tas med i sinnet på ett kärleksfullt sätt när man umgås med andra. 

• Ikaros12
    Anonym (Frågande) skrev 2024-10-27 11:29:54 följande:
    Jag tänker självklart inte åka på middagen efter som det påverkade min fru väldigt negativt, oavsett vem som har rätt i sak.

Jag behöver ta reda på om det är så att det finns en oro över att jag är otrogen, eller om det endast handlar om att hon inte var bjuden. Jag tror det är en kombination av båda. Jag tänker att det behöver redas ut, men också en diskussion kring reaktionen. Jag tycker inte den är okej och jag förtjänar den inte. Är man missnöjd med något så pratar man om det. 
    Klokt av dig! Det låter som att du har ett fint förhållningssätt till situationen. Hoppas att det blir bra för er båda och relationen
Svar på tråden Övertramp eller ej, gå på "fest" som gift?