Inlägg från: Anonym (Du gillar det och har ett val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du gillar det och har ett val)

Märklig KK-relation

Anonym (FundersamKK) skrev 2024-10-30 12:23:35 följande:

I går gjorde vi (jag) mitt avslut, vi bestämde att det var sista gången vi skulle ha sex. Jag åkte hem till honom och han öppnade upp portdörren och vi pussades innan vi gick in. Det var inte alls stelt utan som det har varit innan. Han tog en dusch och jag underhöll hans hund inne i tv rummet. När han var klar satte vi oss i soffan och hade en helt vanlig konversation och uppdatering om hans jobb.  Han var rätt slitet att jobbat över tid. Så vi gick inte till sovrummet, slog på en en skräckis och låg och mös. Det blev sex av det. Och mitt i akten sade jag, - jag börjar bli kär i dig, och han svarade med det var ju inte bra. Sov inte över för han skulle upp kl 4.30 som vanligt så jag åkte hem. När jag skulle åka passade han ta ut hunden för att nattkissa. Så vi pussades två gånger utanför porten innan jag skulle gå.

Vet hur jävla sjukt detta låter. 

Du behöver på djupet förstå och acceptera och att det är som det är.
    Du gillar att ha sex och mys med honom.
    Du har vissa känslor av kärlek för honom men har har inte motsvarande känslor för dig.
    Det är som det är och det innebär både fördelar och nackdelar för dig.
    Du har att fatta ditt eget beslut.

Är det nackdelarna som överväger fördelarna så måste du fatta ditt beslut utifrån detta, om hur du ska välja att förhålla dig till och agera på det faktum att nackdelarna överväger.

Men om fördelarna överväger, trots att saker är som de är, så kan du besluta att fortsätta som tidigare, eller ungefär som tidigare men besluta dig för på vilket sätt du vill ändra på någon detalj, men i stort acceptera att saker är som de är.
    Men du kan kanske också väga in en förhoppning, om du bestämmer dig för att din förhoppning är sund, att er relation möjligen kan komma att utvecklas i den riktning du önskar?

Du är fri att väga vilka fördelar och nackdelar er relation innebär för dig själv, och fri att fatta ditt eget beslut.

Du gillar att ha sex och mys med honom.
    Du kanske också gillar dina egna varma känslor?
    Gillar du det tillräckligt mycket för att acceptera att saker är som de är?

Jag är övertygad att jag själv skulle välja att se att fördelarna överväger. Och acceptera att saker är som de är. Och jag skulle troligen göra mitt val att fortsätta, för att jag skulle inte vilja gå miste om allt det positiva.
    Och efter att jag fattat mitt eget medvetna beslut, att acceptera att det är som det är, så skulle jag kunna slappna av på ett helt annat sätt, och må mycket bättre i relationen.
    Då skulle jag sannolikt få ut mycket mer positivt i relationen.
Svar på tråden Märklig KK-relation