Vem äger kläderna?
Rent lagligt vet jag inte, men jag tycker väl att bebissaker tillhör föräldrarna, och att det naturligaste är att de sakerna sen går vidare till det eller de av barnen som först själva får barn. Att "tjuvhålla" på saker för att ett annat barn eventuellt själv får barn ngn gång i framtiden känns inte öht naturligt för mig. Får två syskon barn relativt samtidigt delar man på sakerna, annars får den första sakerna, och om ett annat barn senare också får barn tar den i sin tur över från den första som fick barn. Bebisgrejer (kläder och leksaker) slits ju liksom inte speciellt mycket, så de kan lätt hålla till flera. Däremot saker som köpts till barnen när de blir lite äldre och är gamla nog till att minnas kläder och leksaker senare i livet så tycker jag att de tillhör barnet, inte föräldrarna, (i den mån de inte har slitits ut) eftersom de då har ett affektionsvärde för barnet i fråga. Och att säga att man som barn inte skulle få behålla saker som köptes till en som tonåring är ju direkt absurt.