Anonym (bland) skrev 2024-11-01 10:35:54 följande:
Som förälder så ser man ju kläderna som förbrukningsvara. Man uppfyller barnets behov av kläder, mat, säng, annat. Barnet kan ju se det mer som nostalgi och ha en känslomässig koppling till sakerna. Men de flesta har ju inte utrymme eller ens lust att spara varenda strumpa och tröja i en massa år för att vuxna barn eventuellt känner nostalgi inför kläderna. Utan man tänker att de där kläderna kommer bäst till användning av ett annat barn, så snart som möjligt, och man måste frigöra utrymme för det som används nu
Hade du kunna plocka ur lådorna sånt som du ville spara innan de andra fick plocka?
Plats har funnits att förvara på. hon sparade mycket kläder i många år. Allt kan man såklart inte spara men det hon sparat efter mig önskade jag att jag fick välja det jag ville ha. Nej jag fick ingen chans att ta tillvara på något av det hon gett bort tyvärr.
Jag själv kommer spara kläder efter mina barn men max 1-2 banan kartonger. Men kläderna i större storlekar kommer inte vara något att spara tror jag. Har 4 barn och de ärver av varandra. Handlar så lite som möjligt. Men av det jag kommer spara kommer barnen få dela på, alternativt låna och de får lämna tillbaka ifall fler barnbarn kommer sen.
Leksaker kommer vi nog också spara lite av, och ha hemma. Den dag man själv får barnbarn om man får det kan det vara roligt att plocka fram gamla favoriter.
Vi handlar inte så mycket saker heller så. De får ärva så mycket det går och leka med det som finns :) Så tveksamt att vi kommer kunna spara så mycket så vissa saker går sönder