Sambo som inte lyssnar när jag säger ifrån
Min sambo lyssnar sällan när jag säger åt honom saker, så jag behöver säga åt honom på skarpen och bli förbannad för att han ska fatta att jag menar allvar. När vi väl är på den nivån lackar han ur och blir förbannad för att jag fräser åt honom.
Jag vill inte att det ska krävas att jag blir förbannad, han som är vuxen ska väl ändå kunna fatta första gången jag säger ifrån och sätta stopp då.
Hur hade ni gjort i en sån situation?
Exempel på vad det gäller:
- Jag står och diskar och han kommer fram och klämmer mig på rumpan. Jag har sagt åt tusentals ggr att jag ogillar att han tallar på mig medan jag diskar, ändå fortsätter han.
- Jag nattar barnen och försöker få dem att komma ner i varv. Då stormar han in i rummet, tänder lampan och börjar kittla dem och stökar ned hela sängen trots att han vet att jag vill ha det bäddat och jag ska sova (vi samsover). Dessutom sabbar han nattningen.
- Han kör in sina iskalla händer innanför min tröja när han varit ute. Jag skriker till och ber honom att sluta, ändå fortsätter han.
Detta är bara ett axplock av hur han håller på. Hur får jag stopp på det utan att behöva ta i och säga ifrån på skarpen?