• Kalopsegott

SUGEN PÅ EN KOLLEGA, HUR FAN GÖR MAN?

Japp då var timman slagen för att lägga sig platt och visa vilken tönt man är men nu är det så.

Ja då är jag nyligen singel efter ca 20 år och har ta mig fan inte en jävla aning om hur man dejtar eller raggar. Jag har glömt det lilla jag kunde, Men då kör vi igång.

Jag hoppade på ett extrajobb med lite timmar i veckan och där finns naturligtvis en skitsnygg kvinnlig kollega som är singel och 10 år äldre. Ja jag är man då eller liten pojk just när de dessa rader författas men så får det vara nu skiter vi i det :) Jo så kom vi ju direkt fram till att vi både är sjukt förtjusta i ett strategispel, brädspel bla samt att vi då råkar bo jävligt nära varandra också. vi tittar på varandra ganska ofta och har ögonkontakt ganska länge och hon ler alltid och jag ler naturligtvis tillbaks.

Men jag tänkte ganska snart att jag måste kolla om det finns något att hämta för jag blir ju lite pirrig och nyfiken så jag tänkte att vi drar en inbjudan online till det spelet då, det är väl lagom och inte för på. Inte för jag behöver ha henne att spela med utan det fick bli förevändningen till att ta kontakt då och sätt min lilla plan i verket. Så jag drog ett sms och bjöd in henne vilket hon svarade på och ville dock var hon på utbildning då och trött och ville göra det efter utbildningen. helt ok med mig. Och därifrån så kommer jag aldrig mer att tjata jag säger liksom bara en sak en gång eller frågar en gång och funkar inte det så tar jag aldrig mer upp det jag är liksom sådan som person rätt och slätt.,  Men sedan återkom hon inte online men fortsätter att söka ögonkontakt när vi ses och ler  så man känner att det finns en spänning i luften iaf jag men kanske är fel. och så säger hon att vi ska spela utan att jag frågar henne för att därefetr igen inte återkomma igen. Jag har ju liksom bjudit in henne en gång och då får väl bollen ligga hos henne, eller? Varför gör hon så? Det hade väl varit bättre o säga nej tack jag har inte lust istället typ. ja vilket gör att jag skiter i det och försöker hålla mig undan henne istället. men då dyker hon hela tiden upp där jag är och gör en massa klumpiga saker och lägger sig i mitt jobb mm och blir störig istället. vilket gör att jag ännu mer håller mig borta från henne. samtidigt får vi fortfarande ögonkontakt ibland och den är fortfarande pirrig. Sedan hamnade vi i bilen ihop under en arbetsresa och då sitter hon och fjantar sig med en massa frågor om vad jag tror skulle hända om vi fick motorstopp mitt i ödemarken och pratar om skräckfilmer och hej och hå och hit och dit. Och sedan frågor hur jag trivs och hon är en fena på att hitta små ställen på tu man hand. 

Ja ni hör ju. jag är ju inte och har aldrig varit duktig på sådant här och jag vågar inte sabba jobbet pga henne om hon ändå inte skulle va intresserad i slutändan för det blir nog bara jobbigt då och det är ett gött extraknäck. Samtidigt har jag ju varit sjukt nyfiken på henne och velat veta mer men när hon klumpa sig och la sig i jobbet etc och spelet aldrig blev av så tänkte jag att nä jag skiter henne nu. 

Men vad hade ni gjort då? Det är ju svårt som fan sådant här och jag är superdålig på att läsa signaler och då är det ju enkelt att skita i det i stället. Någon sorts intresse känner jag ju ändå att även hon har oavsett vad nu det är. hon kanske är nervös o undrar vad jag är för en tjomme. Eller också vill hon bara vara en vänlig kollega. Lite känsligt och stöta på kollegor också eller?  Tack på förhand för lite ovett och bra kommentarer. Jag har vart kass hela livet på sådant här och blev ju inte automatiskt  bättre under 20 år i förhållande det får ni tänka på. :) Hej svejs.

• Svar på tråden SUGEN PÅ EN KOLLEGA, HUR FAN GÖR MAN?
  • Anonym (F)

Lugna ner dig några hekton. Du har nyss kommit ur en lång relation, du behöver landa i ditt eget liv innan du försöker dig på något nytt. För det andra, don't shit where you eat, dvs dejta inte kollegor.

• Kalopsegott
    Anonym (F) skrev 2024-11-01 21:27:26 följande:

Lugna ner dig några hekton. Du har nyss kommit ur en lång relation, du behöver landa i ditt eget liv innan du försöker dig på något nytt. För det andra, don't shit where you eat, dvs dejta inte kollegor.

Ja jag säger inte emot egentligen. Det kanske är det hon känner med. Don't shit were u eat. Egentligen är det ju enkelt :)
  • Anonym (Tldr)

Okej jag orkade inte läsa allt, men med tanke på att det är väldigt vanligt att träffa sin partner på arbetet så är det ju lite taskigt att avråda från att försöka. Däremot behöver man vara väldigt försiktig och sköta det vuxet om man ska dejta en kollega. 

Själv väntar jag första barnet och bor tillsammans med vad som började som en kollega. Vi jobbar fortfarande ihop också. Det behöver inte gå åt helvete. :) Jag bjöd helt sonika ut honom, han sa ja, och på den vägen är det. Inga krusiduller. Hade han sagt nej hade jag låtit det vara, men fortsatt vara lika god kollega och artig ändå. Det behöver inte vara svårare än så. 

• Anonym (Out of bounds)
    Anonym (F) skrev 2024-11-01 21:27:26 följande:

Mycket bra regel. Om det finns intresse kan man avvakta tills den ena bytt jobb, och kasta ut en krok.

Så fick jag min älskare, vi har träffats ett par år nu.
Svar på tråden SUGEN PÅ EN KOLLEGA, HUR FAN GÖR MAN?