• Anonym (Anne)

Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?

När man har en bra relation, kul ihop, bra sex osv och daglig kontakt men partnern inte är redo för nästa steg fast jag är redo sedan lång tid tillbaka. Hur vet man om man slösar sin tid eller bara behöver vänta lite?

• Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?
  • Anonym (Anna)

Inte redo: kolla andra möjligheter men vill inte stänga helt ifall inget bättre dyker upp.

Kommer inte hända: stängt dörren

• Anonym (Fia)

Du kan ju testa och se vad han säger ang dottern. Han kanske går och undrar om du är intresserad av att bygga en relation med henne eller ej. Om du skulle säga att du väldigt gärna skulle träffa dottern och successivt bli en del i hennes liv - vad tror du han skulle säga då?

• Anonym (Anne)
    Anonym (Anna) skrev 2024-11-04 12:20:50 följande:

Inte redo: kolla andra möjligheter men vill inte stänga helt ifall inget bättre dyker upp.

Kommer inte hända: stängt dörren

Är det alltid så? Jag är t.ex på långa vägar inte redo för ihopflytt eller barn men det betyder inte att jag letar efter nåt bättre.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-04 12:24:04 följande:

Du kan ju testa och se vad han säger ang dottern. Han kanske går och undrar om du är intresserad av att bygga en relation med henne eller ej. Om du skulle säga att du väldigt gärna skulle träffa dottern och successivt bli en del i hennes liv - vad tror du han skulle säga då?

När han sa att han vill avvakta med att involvera henne sa jag att hag förstås men att jag ser fram emot att lära känna dem båda. Detta var för några månader sedan så tror han  inte har tvivel på vad jag känner.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 12:39:49 följande:
    Är det alltid så? Jag är t.ex på långa vägar inte redo för ihopflytt eller barn men det betyder inte att jag letar efter nåt bättre.
    Och han kanske inte är redo för hoppflytt, barn och att introducera dig för hans dotter 
  • Anonym (Anne)
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 12:42:14 följande:
    Och han kanske inte är redo för hoppflytt, barn och att introducera dig för hans dotter 
    Att han inte är redo förstår jag utan forumets hjälp. Nu var ju frågågtällnigen hur man skiljer sunt avvaktande (som i mitt fall med ihopflytt och batn) och att förhala för att man inte vill nånsin.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 12:46:29 följande:
    Att han inte är redo förstår jag utan forumets hjälp. Nu var ju frågågtällnigen hur man skiljer sunt avvaktande (som i mitt fall med ihopflytt och batn) och att förhala för att man inte vill nånsin.
    Det går inte
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (?) skrev 2024-11-04 13:08:50 följande:
    Det går inte
    Nej jag tänker det också.
    Man kan aldrig veta vad den andre går och tänker på, vad hen uttrycker och vad hen egentligen känner.
    Det är lite samma som med barnfrågan generellt.
    Ibland är det nej, jag har ingen aning, det är måååånga år kvar.
    Ibland är det nej, inte nu men jag VILL bli pappa, det vet jag i alla fall.
    Ibland är det nej, verkligen nej, jag vill INTE bli förälder men jag vågar inte säga det rakt ut. 
  • Anonym (Fia)
    Anonym (Anne) skrev 2024-11-04 12:42:01 följande:
    När han sa att han vill avvakta med att involvera henne sa jag att hag förstås men att jag ser fram emot att lära känna dem båda. Detta var för några månader sedan så tror han  inte har tvivel på vad jag känner.
    Mycket tror och antar. Jag hade ett ex som pratade om att flytta ihop men alltid lite vagt i konturerna, så fort jag försökte bli mer konkret så slingrade han sig. Till sist frågade jag rent ut när han trodde att vi skulle bo ihop och hans svarade inom tio år. Vilket för mig är samma sak som aldrig.

Är det viktigt för dig så fråga igen. Du mår inte bättre av att oroa dig.
  • Internetpirat
    Anonym (Fia) skrev 2024-11-04 13:26:51 följande:
    Mycket tror och antar. Jag hade ett ex som pratade om att flytta ihop men alltid lite vagt i konturerna, så fort jag försökte bli mer konkret så slingrade han sig. Till sist frågade jag rent ut när han trodde att vi skulle bo ihop och hans svarade inom tio år. Vilket för mig är samma sak som aldrig.

Är det viktigt för dig så fråga igen. Du mår inte bättre av att oroa dig.
    allt är en KÄNSLA. Man kan vara sjukt o-redo och nästa veckan är man jätteredo fars manninte kunnat förutsäga det innan
Svar på tråden Hur skiljer man "inte redo" från "kommer aldrig hända?