Viktnedgång- någon som vill vara med?
Här går det lite sådär... jag har inte gått upp i vikt utan ligger kvar på 68 kg... men ingen fortsatt viktnedgång. Jag VILL men klarar inte av att äta fitnessdiet mer än någon vecka. Fortsätter dock att dra ner på allting annat så jag inte går upp. Just nu vill jag bara överleva stundande långresa/ jul utan att gå upp i vikt. Om jag klarar av att hålla mig stabil så är jag mycket nöjd. Sen tänker jag ner 2 kg till efter jul, tar ca 1,5 månad, sen får jag nog ta en ny paus och hänga på platån ett tag och sedan vidare 2 kg i taget. 62 kg är målet. 6 kg låter som "ingenting" men det visar sig vara en stor utmaning.
Just nu har jag ett BMI på 25.9, går jag ner 6 kg hamnar jag på ett BMI på 23.6. 3 kg räcker för att komma ner till ett BMI som är under övervikt, det hade varit skönt.
Jag kan med avund tänka tillbaks på när jag var 24 och plötsligt fick feeling och skulle träna och komma i form. Tränade 4-5 dagar i veckan (precis som jag gör idag), stramade upp maten en del (typ som jag gör idag) sen rann kg av och jag gick från BMI 23.1 till 21. Minns att en fick komplimanger från både män och kvinnor (det är inte det som jag jagar/drivs av) men fuck gammelkroppen alltså. Nu när man går ner i vikt så syns ju även den rynkiga huden från graviditeterna mer än när man har lite hulll på magen 😂 det ska fasiken inte vara lätt
Sorry för neg inlägg