Ni föräldrar till hemmasittare
Praktisk hjälp. Laga middag, städa, tvätta, så att jag hinner både lägga så mycket tid på mitt barn som hen behöver och ändå hinna vila lite ibland (vila kan vara sova, men också fika med någon eller gå och träna tex).
Nu bor jag med barnets andra förälder, men hade jag istället haft en ny partner hade jag nog haft dåligt samvete över att inte kunna bidra till familjen ekonomiskt på samma sätt som tidigare. Om det är er situation, säg att du tycker att det är svårt att veta hur du kan hjälpa så att det känns skönt att åtminstone kunna stötta ekonomiskt. Att det gör att det känns bättre för dig.
Och ge bekräftelse. Att du ser allt din partner gör. Typ att säga: så den här veckan har du lärt Agnes algebra, Afrikas huvudstäder och hur man skriver ett referat. Plus att du fick iväg henne till BUP, trots allt, och orkade stå upp för henne på skolmötet även när kuratorn inte var där och hjälpte dig. Och så hann du ändå med att mysa lite med lillasyster igår eftermiddag. Du är fantastisk! Kan jag hjälpa dig med något så att du får lite vila i helgen?
PS. Du är så himla fin som ställer den här frågan, TS! DS