• Goneril

Hjälp upp från botten

Att lära sig att röra sig i andra miljöer än de vanda, kodväxling, måste ses som en bonus. Att bli ödmjuk inför andra, inte så lyckligt lottade medmänniskor, är en viktig erfarenhet att bära med sig genom livet.                                                                                                                       MEN TS anser sig ha "hamnat på botten" och det har hon rätt att tycka. Det boende som hon förr hade ratat vill hon lämna, jag har full förståelse för det. Nu har vi, många av oss, en strävan efter det goda livet och det måste vi få ha. Det tankesättet har vi oavsett hur många halvt bohemiska människor med planekonomi som ledstjärna försöker truga i oss att vi får andra värden på köpet i förorterna. Alltså, med de erfarenheter TS får med sig från förorten finns det ingen annan väg framåt än att förbättra ekonomin, vilket kanske kräver ytterligare studier och avancemang. I och med en förbättrad ställning och en bättre adress kommer vänner på köpet  Cyniskt? Ja, kanske. Jag beskrev just mitt liv efter skilsmässan. Man får kämpa lite och försöka klättra på de stegar som erbjuds.

Svar på tråden Hjälp upp från botten